Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Befürdött a fürdőváros az e-buszokkal
Hessen tartomány fővárosa, az agglomerációjával együtt jó 600 ezer ember által lakott Wiesbaden szerette volna teljesen emissziómentessé tenni a tömegközlekedését belátható időn belül. Ez a terv álom marad, egyelőre erre nincs esélye a városnak, mely új dízelbuszokat is vásárol.
Wiesbaden városának a távoli jövőre kell halasztania azt a célját, miszerint csak elektromos járművekből álljon a tömegközlekedése. Az álmok szertefoszlásának több oka van: az elektromos buszok iránti hatalmas kereslet, ami miatt a várakozási idő is megnőtt az új buszok vásárlásakor, másrészt a városnak a korábban tervezettnél több buszra van szüksége az összes vonal kiszolgálásához.
Ennek is több oka van: a helyi lakosok nem támogatták a tervezett villamosvonal megépítését, így teljes mértékben a buszokra kell hagyatkoznia a városnak. Emellett a megvásárolni kívánt 120 szólóbuszból csak 64 érkezett meg, a helyi tömegközlekedési vállalat (az ESWE) telephelyét át kell építeni, valamint a buszok hatótávolsága is jóval kisebb a dízel társaikhoz képest, ezért az egyes vonalakra is több kell belőlük.
A csuklósok még nem lesznek elektromos hajtásúak
A város az idei nyárra minden buszát szeretné forgalomba küldeni a Németországban bevezetésre kerülő nyári kilenc eurós havi bérlet miatt várhatóan megnövekedő forgalom miatt. A csuklósbuszokból azonban hosszabb távon is többletre lesz szükség, és egyelőre nem elektromos hajtással jönnek majd az új járművek.
Bár a városban a politika egyértelműen a teljes elektrifikációt támogatja, a csuklós elektromos buszokra kiírt tender sikertelenségét követően már dízeleket venne a város az időhiány miatt. Vagyis hiába a teljes emissziómentességről dédelgetett álmok, az új dízelek miatt erre még jó pár évet kell várni.
A hálózat átalakítása is késik
A döntés következtében a helyi áramszolgáltató sem sieti el hálózatának átalakítását, amire egyébként szükség lett volna, ha az ESWE háromszáznál is több buszát mind elektromosra cserélik. A beruházás azonban nem marad el végleg, hiszen az elektromos áram iránt minden bizonnyal továbbra is nőni fog a kereslet. Az új áramellátó kiépítése körülbelül négy évet vesz igénybe – teszi hozzá a Frankfurter Allgeimene Zeitung.
Wiesbadenben a tervek szerint 2021 végére kellett volna forgalomba állnia 120 Mercedes-Benz eCitaro autóbusznak, ám ezekből csak 64 érkezett meg eddig, a maradék az idei év végéig állhat forgalomba. A buszok nagyobb része már a Daimler Buses új, szilárdtest akkumulátorával van felszerelve.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!