Trend Az IoT hozhatja el az igazi vásárlói élményt

Az IoT hozhatja el az igazi vásárlói élményt

autopro.hu/P.B. | 2021.09.03 04:22

Az IoT hozhatja el az igazi vásárlói élményt

Fotó: Pixabay

Az IoT-on keresztül összekapcsolt intelligens hardver- és szoftverrendszerek kombinációja az egyik módja annak, hogy javítsuk azokat a kulcsfontosságú területeket, amelyekbe a kiskereskedelmi óriások továbbra is befektetnek: az operatív felkészültséget és a vásárlási élményt.

Hirdetés

A Statista becslése szerint 2025-re a világon 75 milliárd IoT-hoz csatlakozott eszköz lesz. Ezek az eszközök számos iparágban jelenhetnek meg, köztük a kereskedelemben is. A legtöbbször adatbázis-építésre használják a cégek a hálózatba kapcsolt eszközöket, de a kiskereskedelemben egyéb haszna is van a technológiának.

A kereskedők nagyobb hatékonyságot, biztonságot és zökkenőmentes élményt szeretnének nyújtani a vásárlóiknak az üzletekben és az interneten egyaránt, a teljes vásárlás során. Manapság számos technológia támogatja a nagyobb kiskereskedelmi infrastruktúrát, de az intelligens hardver- és szoftverrendszerek kombinációja az IoT-on keresztül az egyik módja annak, hogy a kereskedők számára két legfontosabb területet, az operatív felkészültséget és a vásárlói élményt javítsák.

Ez a megoldás lehetőséget ad az üzletek számára, hogy nyomon kövessék az egyes termékek elérhetőségét, lássák, melyik a jelenlegi népszerű termék, az éppen aktuális reakciókat pedig valós időben hozhatják meg – ezek kifejezetten olyan előnyök, amik az elmúlt másfél évben, a járvány idején nagyon hiányoztak az kiskereskedelemből.

Magasabb szintű bolti élmény vásárláskor

Míg a koronavírus-járvány komoly fennakadásokat okozott a kiskereskedőknek az e-kereskedelemre való áttéréssel, addig az offline, azaz fizikailag létező boltok forgalma folyamatosan nő a járványügyi korlátozások enyhítése óta. Egy nemrégiben megjelent IBM fogyasztói tanulmány megállapította, hogy minden ötödik válaszadó arra számít, hogy sokkal gyakrabban vásárol az áruházban, különösen azok, akik játékokat, ruhát, cipőt és ezek tartozékait vásárolják.

A fizikai kiskereskedelmi alkalmazásokba való belépés jobb kezelése érdekében a vállalkozások előtérbe helyezik a digitális csatlakozást a fogyasztóhoz, és személyre szabottabb vásárlási élményt nyújtanak – írja a Machine Design.

Az egyik módja annak, hogy a kiskereskedők a boltokban személyre szabott interaktivitást kínálhassanak a fogyasztóknak, az applikációk használata – ezekkel lényegében arra csábítják a vásárlókat, hogy interakcióba lépjenek az árucikkekkel, azaz megvegyék azokat.

A készletek nyomon követése

Az IoT-tal két legyet üthetnek egy csapásra a boltosok. Miközben a helyi alkalmazások segítségével, például feltérképezve a boltokat nagyobb szabadságot és vásárlói élményt nyújthatnak az ügyfeleknek, addig egyúttal azt is megfigyelhetik, hogy az egyes termékek, készletek mennyire népszerűek, milyen gyorsan fogynak – és időben reagálhatnak, ha például megcsappanna a készlet egy keresett cikkből.

A különböző eszközkövetési megoldásokkal a kiskereskedők mindig tudni fogják, mikor érkezik új termék, ami lehetővé teszi a kirakat és az árukészlet átgondolt tervezését. A szállítói tevékenység valós idejű láthatósága felgyorsítja a piacra kerülést, csökkenti a működés összetettségét és a túlvásárlás költségeit, mivel a kiskereskedők tisztában vannak azzal, hogy mikor érkeznek a szállítmányok.

Kiemelt Partnereink