Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Korean Air 5G használatával üzemeltet "repülő autókat"
2024.04.30 09:21A gépgyártás kihívásaira keresi a választ a Kontron rendezvénye
2024.04.30 08:18Vadonatúj buszt tesztel a Volánbusz
2024.04.30 07:19A Ganz modernizálja Tunézia vasúti hálózatát
2024.04.30 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az évtized végére jöhet el az e-járművek kora
Folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek száma Európában, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon – hívja fel a figyelmet az EY és az Eurelectric legfrissebb közös jelentése. A villanyautók terjedésével a nyilvános töltőpontok száma is emelkedik, 2023-ban a hálózat 40 százalékkal bővült a kontinensen.
Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában (a 27 uniós tagállam mellett az Egyesült Királyságban, Norvégiában és Svájcban) a teljesen elektromos és a plug-in hibrid járművek. Három évvel korábban minden 25 eladott új kocsiból csupán egy volt ilyen modell.
„Az áttörés akkor következik be, amikor az elektromos járművek aránya a teljes járműparkban eléri a tíz százalékot. Az adatok alapján határozottan arra számítunk, hogy Európában 2030-ra az elektromosautó-eladások részesedése meghaladja az összes többi típusát. A hazai forgalmazóknak és kereskedőknek is érdemes mielőbb felkészülni a fogyasztói igények átalakulására, akár külső szakértő bevonásával is, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a piacon" – mutat rá Rózsa Tamás, az EY-Parthenon autóipari szakértője.
A nehéz tehergépjárművek területén is fellendülés tapasztalható. A kisteherautó-eladások több mint hét százaléka már elektromos, míg az elektromos teherautók a piac másfél százalékát teszik ki, ami ugrásszerű növekedést jelent a 2022-es 0,4 százalékos értékhez képest. Az elektromos buszok értékesítése a piac 14 százalékát fedi le, jelentős bővülést eredményezve Franciaországban, Spanyolországban és Németországban.
A töltőhálózat is követi a trendeket
Az elektromos járművek térnyerésével párhuzamosan a nyilvános gyorstöltő-hálózat is bővül. Míg Európában 2022-ben mintegy 530 ezer ilyen töltőpont volt, 2023-van már 744 ezer állt a felhasználók rendelkezésére. A gyors és ultragyors egyenáramú (DC) töltők kiépítése is élénkült 77 százalékkal, számuk több mint 100 ezerre nőtt, a váltóáramú (AC) töltők telepítése pedig több mint harmadával (36 százalék) ugrott meg. A gyorstöltők teljesítménye az akkumulátor-technológia fejlődésének köszönhetően ma már tízszer nagyobb, mint öt évvel ezelőtt. Ennek eredményeként jelentősen csökkent a töltési idő is, ami az ügyfelek egyik legnagyobb aggodalma a hatótávolsággal és a magas kezdeti költségekkel kapcsolatos fenntartások mellett.
Mindeközben az egész kontinensen jellemzőek a földrajzi eltérések a töltőállomások fejlesztése terén. 2023-ban az állomások több mint háromnegyede (78 százalék) mindössze hét országban összpontosult: Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Svédországban és az Egyesült Királyságban.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!