Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Autonóm teherautókat tesztelnek Németországban
A kamerákkal, radarral és lidarral felszerelt autonóm MAN teherautók hamarosan nagyrészt önállóan kezelhetik a konténereket Ulmban – azaz a rakodást elvégzik a gépek, a sofőrök pedig pihenésre használhatják az időt két fuvar között.
Szeptembertől a német vasút, azaz a Deutsche Bahn és a Volkswagen Csoporthoz tartozó haszongépjármű-gyártó, az MAN autonóm járműveket szeretne tesztelni a konténerkezelésben. Az MAN igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja, Frederik Zohm elmondta, hogy a technológia készen áll, a teszt és napi használat a hatóságokon múlik.
„Most a projekt gyakorlati szakaszába léptünk. A cél az, hogy az évtized végétől sorozatgyártású technológiaként kínálhassuk az autonóm teherautókat a terminálforgalomban” – mondta Zohm.
A német vasút teherszállítással foglalkozó ágazatának, a DB Cargónak a vezérigazgatója, Sigrid Nikutta a projekttel kapcsolatban azt emelte ki, hogy az automatizálás segíti gyorsabbá és egyszerűbbé tenni a terminálokban, rakodókban és kikötőkben zajló folyamatokat.
A jövő rakodása
A kamerával, radarral és lidarral felszerelt, és így autonóm módon közlekedő teherautónak a terminálra érkezéskor regisztrálnia kell magát, ezt követően a konténert (vagy szállítmányt) a tehervonathoz viszi, vagy a vonatnál felveszi azt. A sofőr addig marad a fedélzeten, amíg az önvezető teherautó meg nem érkezik a telephelyre, a rakodási idő alatt pedig szünetet tarthat a vezetésben.
Az ulmi projekttel az MAN azt várja, hogy az autonóm funkciókat tovább tudja fejleszteni, így 2027-re piacra dobhatná sorozatgyártású teherautóiban is a technológiát. Zohm szerint a rendszer alapvetően már most is működik, de „meg kell tanulnia a kivételeket”.
Az autonóm vezetés piaca
Miközben a szállítmányozás volumene, azaz a szállítandó áruk készlete folyamatosan nő, addig az iparág egyre inkább munkaerőhiánnyal küzd, magyarán kevés a sofőr. Emiatt a logisztika nagy piac lehet az autonóm teherautók számára. Az MAN már tesztelt önvezető járműveket a hamburgi kikötőben, emellett a Bosch, a Leoni és a Knorr-Bremse társaságokkal együtt tesztel autonóm teherautókat autópályás környezetben – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!