Trend Átalakítják a piacot az e-autók

Átalakítják a piacot az e-autók

autopro.hu/Sz.K. | 2023.10.08 12:22

Átalakítják a piacot az e-autók

Fotó: Pixabay

Az autópiac ma egészen másképp néz ki, mint három évvel ezelőtt. A gyártást befolyásoló világjárvány, az elektromos autók térhódítása és a fogyasztói szokások változása miatt az autógyártóknak kevesebből kell többet kihozniuk, mint valaha.

A világjárvány óta egyre több vásárlót vonz a luxusautók piaca. Bár ez jó dolognak tűnhet az autógyártók számára - ezek a járművek többe kerülnek és magasabb az árrésük -, a kategória még mindig csak a piac 20 százalékát teszi ki. Ennek ellenére majdnem annyi márka versenyez az eladások 20 százalékáért (22), mint ahányan a többi 80 százalékért (27).

Hasonlóképpen, az elektromos járművek gyártásába történő növekvő beruházások további nyomást gyakorolnak az autógyártókra. Az S&P Global előrejelzése szerint 2026-ra kétszáz elektromos modell lesz forgalomban, és 2029-re elérik a hibrid és belső égésű motorral szerelt autók eladásainak keresztmetszetét. Ezt követően várhatóan az elektromos autók kezdik átvenni a hatalmat, de egyelőre ez azt jelenti, hogy az autógyártóknak minden eddiginél több modellt kell reklámozniuk és eladniuk.

Csekély márkahűség

2018-ban az átlagos eladások egy típusjelzésre vetítve 49 ezer darabot tettek ki az Egyesült Államokban. Ez a szám 2027-re várhatóan 36 ezerre csökken, mivel az autógyártók megpróbálnak elektromos, hibrid és belső égésű járműveket értékesíteni, hogy kielégítsék a vásárlók eltérő ízlését. Az autómárkák számára az a jó hír, hogy - legalábbis egyelőre - úgy tűnik, a fogyasztók is bizonytalanok. Tízből hét esetben egy elektromos jármű úgy kerül a vevő garázsába, hogy nem szorít ki egy másik járművet.

A gyártók számára viszont rossz hír, hogy a garázsban lévő egyes járművek márkái minden eddiginél kevésbé valószínű, hogy azonosak lesznek. Ezen kívül a luxus autómárkák közötti verseny is szerepet játszik ebben a folyamatban. A lízingdíjak most alacsonyabbak, mint valaha, ami tovább növeli az érdeklődést az elektromos járművek iránt. Emellett a járvány is befolyásolta a vásárlók hűségét, és sokan már nem ragaszkodnak egyetlen márkához. Ennek eredményeként 2022-ben a vásárlók 53 százaléka márkafüggetlen vásárlónak tekinti magát. Közülük mintegy 60 százalék várhatóan márkát vált majd, amikor legközelebb járművet vásárol.

Már nem elég a név

Ez nehéz helyzetbe hozza az autógyártókat. Mivel a márkahűség alacsony, minden eddiginél keményebben kell küzdeniük az eladásokért, viszont több járművet kell forgalomba hozniuk, kevesebb pénzük van egy márkajelzésre, hogy reklámozzák ezeket a járműveket.

Az S&P Global szerint ennek eredményeként az autógyártóknak minden eddiginél közvetlenebbül és pontosabban kell megcélozniuk a vásárlókat. A korábbinál több adatra lesz szükségük a potenciális vásárlókról, és ezeket az adatokat még alaposabban kell elemezniük ahhoz, hogy a megfelelő háztartásokat célozzák meg – írja a Carscoops.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink