Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Akkumulátorlízingeléssel teszi vonzóbbá a villanyautókat egy kínai cég
A többek között elektromos járművek akkumulátorainak előállításával foglalkozó kínai Octillion Power Systems egy új demonstrációs programot indított, ami keretében a flottakezelők lízingelhetik a járműveikbe kerülő akkumulátorokat. Az üzletmodell több, elektromos autókkal társított problémára is megoldással szolgálhat.
A program keretében a flottaüzemeltetők öt évig lízingelhetik a telepeket. A villanyhajtású modellekre való átállás megkönnyítését célzó tesztprogramban azon cégek vehetnek majd részt, akik a legkorábban jelentkeznek.
A program során adatokat fognak gyűjteni az energiatároló egységek elhasználódásáról, megfigyelik, hogy a flottakezelők hogyan élnek az üzleti modell adta lehetőségekkel, illetve felmérik az akkumulátorok újrahasználhatóságát is. A program azoknak a tradicionális pénzügyi szolgáltatóknak is értékes információkkal fog szolgálni, akik ugyancsak az akkuk lízingelésében gondolkodnak.
Alacsonyabb ár, garantált környezetkímélőség
Egy 2019-es felmérés eredményeiből kiderült, hogy az elektromos típusok vételétől eltántorító legfontosabb okok között szerepel a magasabb ár és az akkumulátor utóéletével kapcsolatos kétségek is. Mint ahogy az a Green Car Congress cikkéből is kiderül, a 2009-ben alapított Octillion üzletmodellje mindkettő problémára megoldást kínál.
A lízingeléssel a jármű megvásárlásakor nem kell megfizetni az akkumulátor árát, hisz az a fenntartási költségek részét képezi. Ennek köszönhetően az elektromos autókat jellemző alacsonyabb teljes tulajdonlási költség már a vételi árban megmutatkozik, sok esetben olcsóbbá téve az elektromos típusokat a tradicionális társaiknál.
Az Octillion tervei szerint, mikortól a tesztfázis véget ér, az akkumulátorokat hat-hét év futamidővel fogja kínálni. Ekkortól a flottakezelőknek lehetősége lesz újakra cseréltetni a régi telepeket, amiket aztán az elektromos hálózatba integrálva, helyhez kötött módon fognak újrahasználni – kezelve az utóélettel kapcsolatos aggodalmakat.