Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A LIDAR-ra szavaz a ZF
A beszállító a lézeralapú távvezérlésben találta meg az önvezető autókat még biztonságosabbá tévő rendszert.
A ZF első embere úgy véli, több észlelési rendszerre is szükség lesz, hogy a sofőr nélküli autók nagy sebességgel is biztonságosan működhessenek. Stefan Sommer vezérigazgató egy héttel a halálos balesetet okozó, Autopilot üzemmódban közlekedő Tesla esete után szólalt meg, ám kimondottan magát a balesetet nem kívánta kommentálni.
Az autonews.com beszámolója alapján a cégvezető hozzátette, pusztán kamerákra támaszkodva a vizuális jelek nagy sebességnél nem adnak elég támaszt. Sommer szerint a jövő autóinak három alapvető technológiára van szüksége: egy vizuális képeket rögzítő kamerára, rövid és hosszú hatótávolságú radarokra, valamint lidarra.
A lézer- vagy infravörös-alapuló lidar különösen gyenge fényviszonyok között képes a különböző tárgyak és forgalmi akadályok észlelésére, kiegészítve ezzel a kamerák munkáját. Sommer szerint a technológia jelenleg még túl drága a tömeges alkalmazáshoz, ám a hatékonysága miatt minden bizonnyal megnövekvő kereslet érzékelhetően csökkentheti majd a vele kapcsolatos költségeket. A ZF az USA-beli Velodyne vállalattal közösen végez lidar-fejlesztéseket.