Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
429 lóerős elektromos szuperautót villantott az Aspark
A Frankfurti Nemzetközi Autószalon egyik sarkában egy viszonylag ismeretlen japán vállalat leplezte le autóját, amely Owl, azaz Bagoly névre hallgat.
A vállalat képviselői szerint a jármű nulláról százra 2 másodperc alatt gyorsul. Ahhoz, hogy ezt elérjék, az Aspark Owl szénszálas testet kapott, súlyát 860 kilogramm alá csökkentették.
Az autó két elektromos motort kapott, melyek mind a négy kereket meghajtják, így 429 lóerő teljesítményt képesek nyújtani. Az Owl maximális sebessége 280 km/h.
Érdekesség, hogy a jármű kondenzátorokat használ, hogy el tudja tárolni az energiát – az elektromos kibocsátás segíthet elérni a még nagyobb gyorsulási teljesítményt.
Az autó hasonlít a modern Daytona versenyautó prototípushoz,: hosszú, széles és lapos. A tető legmagasabb pontja 100 cm magasan van. A belső kényelmes, bőr bevonatok uralkodnak odabent, az oldalsó tükrök helyén pedig kamerák vannak felszerelve.
Az Owl 2019-ben kerülhet a piacra: várhatóan 3,5 millió euróba fog kerülni, ami bő egymilliárd forintnak felel meg, vagyis a Bugatti Chriron, a Mercedes-AMG Project One és az Aston Martin Valkyrie is jóval olcsóbb. Ez talán meglepő lehet, ám az előbb felsorolt modellek egyike sem teljesen elektromos meghajtású.