Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokan megvennék a Miskolci Egyetem elektromos VW Bogarát
Az átalakított klasszikus viszont nem eladó, hiszen tanulmányként készült. 170 km a hatótávja, az ideiglenes rendszámú járművet autópályán sem hagyja le, aki szabályosan közlekedik.
Büszkén mutatta be szakportálunk számára a Miskolci Egyetem doktoranduszai által átalakított legendás Volkswagen modellt Kékesi Tamás, a felsőoktatási intézmény tudományos és nemzektözi rektorhelyettese. Talán már az új idők előszelének is tekinthető a zöld meghajtású kicsi kocsi, hiszen a kohászat felől a járműipar felé tendáló észak-magyarországi régió, s annak tudományos központjaként a nevezett egyetem egyre inkább törekszik érzékeltetni a profilváltást. Jó ideje ott van a közelükben, saját tanszéket is alapított a Bosch, hamarosan megnyitja kapuit a Takata gyára, ezek a vállalatok pedig mágnesként vonzhatják a saját partnereiket, beszállítóikat. Nem utolsósorban jól képzett mérnökökre is szükségük van - ebben, illetve a kutatás-fejlesztési tevékenységben kaphat főszerepet a Miskolci Egyetem.
Kékesi Tamás rektorhelyettes büszke az egyetem saját fejlesztésére |
A saját fejlesztésű elektromos autónál maradva: a 7,5 kW-os motorral, LifeYPO4 akkumulátorral szerelt VW "Bogár" egy feltöltéssel 170 kilométer megtételére képes - nyilván a legoptimálisabb körülményekkel kalkuláltak az átépítők, a végsebességet 130 kilométer/óra körül határozták meg az (újjá)alkotók.
A 4 személy szállítására alkalmas autó belül egyszerre "klasszikusan" fapados, már ami a vezető keze ügyébe akadó alkalmatosságokat illeti, az utasokat viszont szemrevaló, elegáns, s alighanem a maga módján kényelmes ülések kényeztetik. A fejtámla hiánya azért némi hiányérzehet kelthet, amikor "tele gázzal" megindul egy ilyen masina.
Galériánkban kívül-belül megmutatjuk a csodabogarat |
Kékesi Tamás rektorhelyettes a fejlesztés népszerűségét érzékeltetendő megosztotta velünk, hogy többen jelentkeztek már vételi szándékkal, ám mindenkit kénytelenek voltak elutasítani. Ez ugyanis egy egyetemi berkekben készült tanulmány, amelynek esetleges piaci értékesítése meghaladná az intézmény hatásköreit. Felkiáltójelként viszont igenis megállja a helyét, hiszen rámutat: bár nincs autógyár a városban, Miskolc jelenléte és szerepe egyre inkább érzékelhető a meghatározó hazai járműipari központok listáján.