Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Önvezető formulaautót építenek a BME hallgatói – autóipari vállalatok támogatására van szükségük
A BME formulaautó építő csapata február 15-én zárta le tervezés fázisát, hogy nekiálljon az egyszemélyes versenyautó elkészítésének. A mérnökhallgatókból álló csapat tagjai elakadtak, autóipari vállalatok támogatására lenne szükségük.
A BME FRT Formula Student versenyeken mérkőzik meg más egyetemek hallgatói csapataival, ahol hallgatók által tervezett és épített formula típusú versenyautókkal állnak rajthoz. Jelenleg 84 lelkes FRT-s dolgozik a közös célért. A tavalyi évhez képest jelentősen megnövekedett létszámra azért is szükség van, mert az elektromos kategória mellett idén az úgynevezett driverless, azaz önvezető kategóriában is indulnak.
2018-ban az a céljuk, hogy részt vegyenek a hazai FS East versenyen elektromos és önvezető autóikkal, illetve utóbbival a spanyol FS versenyre való kiutazás is tervben van. A tervezésük alapját elsősorban a Formula Student szervezői által kiadott, 130 oldalas szabályzat jelenti. Vagyis az általuk épített autónak szigorú szabályoknak kell megfelelni.
Hogy ebben a szezonban legalább olyan jó eredményeket érjenek el, mint tavaly, autóipari vállalatok támogatására van szükségük. Minden felajánlást, segítséget szívesen fogadnak, de jelenleg leginkább egy AMK DD5 motorra, továbbá a forgácsolás, megmunkálás területén tevékenykedő cégek támogatására van szükségük, és olyanokra, akik szoftvertámogatásban, informatikai eszközök beszerzésében tudnak segítségükre lenni. Hatalmas eredménnyel érne fel, ha az autó egyes részeit odaajándékoznák számukra a szponzorok, ezzel az adott terület főtámogatójává válnának. A csapat nemrég költözött új műhelybe, így a műhelyfelújításban nyújtott segítség is hasznos volna. Olyan vállalatok jelentkezésére is számítnak, ami az EU-n belüli szállításban tudna partner lenni. Ezen kívül külföldi oktatás, továbbképzés területén is számítanak támogatókra. A csapat jelenleg az autó gyártásán dolgozik, ezután következik az összeszerelés. Sokszor egész napokat a műhelyben töltenek a hallgatók – jól jönne számukra olyan támogató, aki a csapat élelmezését látná el.
A támogatás persze nem egyoldalú, a szponzorok számára is előnyös a kapcsolat. Azon túl, hogy fiatal mérnökhallgatókat segítenek a céljaik elérésében, konkrét haszonnal is járhat számukra a segítségnyújtás. Ilyen hallgató-ipari kapcsolatnál nem ritka, hogy egy régóta fejtörést okozó feladatot a hallgatóknak delegálnak a cégek, amit a fiatalok friss rálátással sikeresen meg is oldanak. Gyakori az is, hogy a hallgatók a szponzorcégeknél töltik gyakorlati idejüket, vagy az, hogy az adott vállalatnál helyezkednek el.
(A nyitókép a Formula Student East versenyen készült 2016-ban.)