Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar, elektromos hajtású és hallgatók építették – FS East 0. nap
Egész évben a Formula Student versenyszezonra készültek a BME hallgatói, a zalaegerszegi tesztpályán pedig meg is mutathatják a július 18-án kezdődő ötnapos verseny alkalmával, mit tudnak versenyautóik. A főként mérnökhallgatókból álló csapat ugyanis két járművel készült, az egyikkel önvezető kategóriában indulnak. Marton Péter csapattag számolt be az FS East verseny nulladik napjáról.
A Formula Student versenysorozaton olyan hallgatói csapatok indulnak, akik szabadidejükben, tanulmányaik mellett versenyautót terveznek és építenek. A rendezvény magyarországi állomásának, az FS Eastnek a zalaegerszegi tesztpálya ad otthont július 18-tól 22-ig.
– Június 18-án a BME Formula Racing Team nagyon kemény tíz hónap után mutatta be a teljesen új elektromos autóját, a FREC 008-at és Magyarország első olyan elektromos hajtású versenyautóját, amely pilóta nélkül is képes haladni, a FRDC 001-et – emlékezett vissza Marton Péter. – Sok biztatást kaptunk mindenkitől, ezzel a plusz energiával álltunk neki a következő egy hónapnyi megfeszített munkának, aminek a sikerét a világ második legrangosabb Formula Student versenyén is szeretnénk élvezni.
Marton Péter elmondta, számukra azért is különleges ez a verseny, mert itt indul driverless, azaz önvezető kategória. Az önvezető versenyautójuk a tavalyi jármű alapját kapta (minden versenyszezonban új járművet készítenek), ami nagyon sikereses szezont tudhatott maga mögött. Tavaly az FS világranglista 14. helyén végeztek a BME hallgatói.
– A meglévő motiváció mellett reméljük, szerencsét fog hozni a csapatnak, hogy hazai pályán próbálhatjuk ki először az autókat éles körülmények között. Természetesen a verseny előtt sikerült eljutnunk tesztelni is, ami annak volt köszönhető, hogy a csapat több tagja gyakorlatilag haza se ment a műhelyből és egy-két óra alvás után csinálta tovább a munkát. Ez egyáltalán nem túlzás és itt látszik, hogy mekkora akarás és elszántság van ezen csapattagokban.
A verseny nulladik napján, július 17-én lehetőség nyílt a csapatok számára, hogy bepakolhassanak a sátorba és elfoglalják a helyüket. Ezt a lehetőséget ki is használta a BME FRT és amit tudtak, el is hoztak a helyszínre még aznap.
– Egy ilyen utazásra nem elég egy napot szánni, főleg hogy idén két autót is le kell hoznunk Budapestről. Ezért a csapatunk az egyik támogatónkat, az Ekol Logistics Kft.-t kérte meg, hogy hozza el a boxokba való felszerelést és az autókat. Az utazás közel 4 óra volt, de sikeresen megérkeztünk a helyszínre. Nehezen leírható az az érzés, amikor ott állsz a pályán és tudod, hogy a te munkád is benne van a járműben, ami hamarosan rajthoz áll. Egyből eszedbe jut rengeteg emlék és elgondolkodaz azon, milyen szerencsés lehet minden olyan hallgató, aki egy ilyen munkában részt tud venni és mekkora lehetőséghez járul hozzá a sok szponzor. Nagyon hálás vagyok az összes támogatónknak!