Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Mewa Csoport átvette a Mikroclean céget
2024.05.06 17:17Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Járműépítésre koncentrál az Airrari-STECO Team
A Szegedi Tudományegyetem mérnökhallgatói csapatának tagjai a járványhelyzetre tekintettel idén ugyan nem fognak rajtvonalhoz állni, azonban a tervek szerint kettő versenyautót is meg fognak építeni. Emellett a csapat folytatja egy harmadik jármű tervezését, amivel a Shell Eco-marathon egy számára teljesen újnak számító kategóriájában indulhat majd el. Interjú Dr. Péter Szabó István főiskolai docenssel, az Airrari-STECO Team felkészítő tanárával az idei tervekről.
- Milyen versenyeken tervez idén indulni az Airrari-STECO Team? Volt valamilyen hatással az idei versenyzési tervekre az, hogy a Shell Eco-marathon zalaegerszegi versenyét az eredeti tervekkel ellentétben végül nem fogják megtartani, helyette Franciaországba invitálják a jelentkezőket?
- A járványhelyzetre való tekintettel idén nem tudunk versenyezni. A két új autó gyártása folyamatban van, ezek beüzemelése, tesztelése és bemutatása lesznek az elsődleges feladataink a 2022-es évre. Emellett természetesen részt veszünk a Techtogether versenyen.
- Az elmúlt évben a csapat egy új pneumobilt készített, amit a tavalyi interjúnk alapján egy ideig nem is tervez lecserélni. Az előző évi, fizikai versenyt nélkülöző Pneumobil megmérettetés tapasztalatai alapján számol a csapat a koncepció bármilyen irányú fejlesztésével?
- Igen, az eddigi gyakorlatunkat követjük: az új autót több éven keresztül fogjuk fejleszteni módosítani. Ha a mostani koncepció elérte a határait vagy változnak a szabályok, akkor újat építünk.
- A 2021 őszi Pneumobil verseny után a hallgatók nekiláttak egy új Eco-marathon versenyautó építésének. Hogy áll jelenleg ez a projekt?
- A munka halad, bár lassú a folyamat, mivel az erőforrásokat meg kell osztanunk az új pneumobil és az Eco-marathonra szánt új jármű építése között.
- A tavaly nyári interjúnk során már említette, hogy egy külön csapatot felállítva egy, a Shell Eco-marathon Urban Concept (városi koncepció) kategóriájában induló elektromos autót is készíteni szeretnének. Ehhez már felállt a csapat, illetve elindult a fejlesztési folyamat?
- Elkezdtük az Urban Concept kategóriájú versenyautónk tervezését is. Egyelőre két csapattag dolgozik rajta, az ő munkájuk végeztével osztjuk majd el a részfeladatokat.
- Mi ösztönözte a csapatot arra, hogy az Urban Concept kategóriában is elinduljon?
- Eddig csak a prototípus kategóriában indultunk, így ez a versenyautó teljesen új kihívás számunkra. A két versenyszám hasonló, így a prototípus kategóriában megszerzett tapasztalatainkat jól tudjuk hasznosítani, ugyanakkor a városi koncepció kategóriára tervezett jármű felépítése egészen más, mivel számos egyéb feltételnek kell megfelelni a városi autó szabálykönyvének megfelelően. Ez már valóban egy autó formájú jármű, amivel szívesen közlekedne az ember, ha részt lehetne venni vele a közúti forgalomban.
- Ha jól gondolom, az előző félévben már normál rend szerint, a járványügyi korlátozások jelentette akadályok nélkül folyhatott a munka. Mennyire és melyik területeken érezhető a pozitív hatása a normál kerékvágáshoz való visszatérésnek?
- A tervezést az online munkavégzés nem akadályozta, ugyanakkor a gyártás szempontjából a korlátozások enyhítésével természetesen egyszerűbbé váltak a folyamatok.
- Hogyan készül a csapat a májusi Techtogether Automotive Hungary versenyre? Van valami konkrét célkitűzés a megmérettetéssel kapcsolatban?
- A Techtogether esetében megőriztük az online felkészülés módszerét. Ez számunkra megfelelőbb, mivel általában az esti órákban tudunk konzultálni a feladatok aktuális állásáról. A Techtogether versenyen már számos kategóriás helyezést, különdíjat, valamint a 2018-as tavaszi versenyen győzelmet is sikerült elérnünk. Konkrét célokat az eredményt illetően nem szoktunk kitűzni, de reméljük, hogy lesz olyan versenyszám, amelyben a legjobbak között szerepelünk.
Az autopro.hu az Automotive Hungary szakkiállítással egybekötve, május 10-11. között ismét megrendezi a Techtogether Automotive Hungary versenyt, ahol a magyar mérnökhallgatói csapatok műszaki és gazdasági feladatokat megoldva mérhetik össze tudásukat. Minden érdeklődőtőt szeretettel várunk a verseny helyszínén, a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban!
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!