Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hazánk lenne a sofőr nélküli technológia melegágya
Kutatóközpontot indított a BME, az ELTE, az MTA SZTAKI a Bosch és a Knorr-Bremse közreműködésével. A kezdeményezés a nem túl magyaros Recar (Research Center for Autonomous Road Vehicles) nevet kapta.
Magyarország szerepe a járműgyártás mellett egyre jelentősebb az autóipari kutatás-fejlesztés területén is: nagy, nemzetközi konszernek hoztak létre jelentős fejlesztő intézeteket hazánkban - emlékeztet a Recar közleménye. A további fejlődésnek kulcsfontosságú feltétele e komplex, interdiszciplináris szakterület kihívásaira felkészített magasan kvalifikált szakemberek képzése.
Az intelligens és autonóm közlekedési technológia létrehozásának trendjéhez illeszkedő, a terület ipari kutatás-fejlesztésében érdekelt vállalatokkal együttműködésben kialakított képzési struktúra megteremtésére indították el a felek az újszerű, egyetem-kutatóintézet-ipar szövetségen alapuló Recar programot.
A cél az ipari, egyetemi, kutatóintézeti tudástőke és gyakorlati tapasztalat szinergiáinak felhasználásával a tématerület magasan kvalifikált szakembereinek képzése. Ennek során jelentős hozzáadott értéket teremt az új központ az autonóm gépjármű-irányítás kutatásában, egyben hozzájárul a kutatási eredmények hatékony felhasználásához is a műszaki és informatikus képzésekben.
Magyar egyetemek és vállalatok is sgetíhetnek valóra váltani az önvezetés álmát |
Az együttműködés keretében az egyetemeken két új, angol nyelven oktatott mesterszak indítását tervezik, ezekre különböző – elsősorban mérnöki és informatikus – alapszakok hallgatói jelentkezhetnek. A 2017 februárjában induló képzésekben résztvevők a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán „Autonomous Vehicle Control Engineer” néven, illetve az ELTE Informatikai Karán „Computer Science for Autonomous Driving” elnevezéssel szerezhetnek mérnöki, illetve informatikus diplomát.
A BME rektora potenciális mérnökök körében |
A tervezett Recar Központban a kutatás-fejlesztés és oktatás céljait szolgáló csúcstechnológiás laboratóriumok jönnek majd létre az alapítók szándéka szerint. A nemzetközi szinten is egyedülálló, ipari együttműködésben elinduló képzések hozzájárulhatnak a hazai magas hozzáadott értékű munkahelyek számának növekedéséhez ezen a stratégiailag fontos területen.