Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elrajtolt a TECHTOGETHER+ konferencia és kiállítás
Október 17-én délelőtt 9-kor előbb a Techtogether mérnökhallgatói verseny vette kezdetét, majd fél 10-kor Kilián Csaba, a MAGE főtitkára és Dr. Nagy Ádám, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium Iparügyekért felelős államtitkárának beszédeivel a TECHTOGETHER+ járműipari konferencia is elstartolt.
Elkezdődött az autopro.hu és a MAGE közös járműipari konferenciája, a TECHTOGETHER+! A rendezvény keretében egy innovatív ipari technológiákra fókuszáló kiállítás is várja a látogatókat, ahogyan a már komoly hagyományokkal rendelkező Techtogether mérnökhallgatói verseny is kezdetét vette már a konferencia előtti percekben.
Elsőként Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) ügyvezető főtitkára nyitotta meg a rendezvényt, aki kiemelte, hogy a járműiparban globális szinten zajlik a verseny még beszállítói szinten is, ezért a konferenciához hasonló szakmai rendezvényekre nagy szükség van a magyar ipar versenyképességének fenntartása céljából. Emellett a konferencia és kiállítás megszervezéséért is köszönetet mondott.
A járműipar állja a sarat a válságban
Ezt követően Dr. Nagy Ádám, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium Iparügyekért felelős államtitkárának megnyitója következett, aki először a mérnökhallgatói versenyt méltatta, rámutatva, hogy az itt jelenlévő diákok jelentik a járműipar – és egyben a benne szereplő cégek – jövőjét.
Az államtitkár ismertette a globális járműipart érintő kihívásokat, majd a hazai helyzetet bemutatva elmondta, hogy 2023-ban csökkenés tapasztalható 2022-höz képest az iparban – a kormány célja a tendencia megfordítása. Mint fogalmazott, az ipar 2023-ban már a csökkenő fogyasztói kereslethez termel kínálatot.
Az ipari termelés ágazati bontásában az látható, hogy a járműipar és alágazatai szinte egyedüliként bővülést érnek el 2022-höz képest. Nőtt a volumene a járműgyártásnak, az ipari gépgyártásnak és az akkumulátorgyártásnak is.
Kihívást okoz a hazai járműiparban – és más ágazatokban is – a munkaerőpiac telítettsége, vagyis az, hogy kevés az elérhető képzett új munkaerő. A munkanélküliség négy százalékon áll, ami ugyan enyhén magasabb a 2022-es adatokhoz képest, de szinte teljes foglalkoztatottságot jelent.
Dr. Nagy Ádám kiemelte, hogy már közel se lehet arról beszélni, hogy Magyarország „járműipari összeszerelőország” lenne, hiszen a kutatás-fejlesztés, az Ipar 4.0 és a rugalmas gyártás is komoly szeletet tesz ki az iparágon belül.
Délutánig zajlik a szakmai program
A megnyitó után, délelőtt tíz magasságában elkezdődtek a délutánig tartó szakmai előadások, elsőként a mesterséges intelligencia témakörében hallhatnak szakmai előadásokat az érdeklődők, az első szünet előtt pedig egy kerekasztal-beszélgetésre is sor kerül.
A további program - mely érinti a digitalizáció, a robotika, az elektromos átállás és az ESG témáit is - ide kattintva érhető el!
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!