Techtogether A kecskeméti hallgatók nyerték az egymillió forintos Pneumobil-fődíjat

A kecskeméti hallgatók nyerték az egymillió forintos Pneumobil-fődíjat

autopro.hu/Sz.F. | 2018.05.16 15:00

A kecskeméti hallgatók nyerték az egymillió forintos Pneumobil-fődíjat

Rengeteg innovatív megoldást, számtalan izgalmat és drámai pillanatot hozott a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny, aminek idén is az egri Érsekkert adott otthont. Május 11-12-én 9 ország, 20 egyetemének 36 csapata állt rajthoz, s ezúttal magyar siker született: a kecskeméti Neumann János Egyetem Jok-Air csapata nyerte az "Aventics legjobb Pneumobilja" díjat.

Tizenegyedik alkalommal szervezte meg az Aventics Hungary Kft. a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt május 11-12-én, Egerben. A léghajtányok 2018-as seregszemléjén ezúttal magyar siker született: a kecskeméti Neumann János Egyetem Jok-Air csapat végzett az élen 9 ország (Magyarország, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Svédország, Szlovákia), 20 egyetemének, 36 csapata közül, miután összetettben a legjobbnak bizonyult. Az elmúlt évek tendenciájával szemben ezúttal több csapat versenyezett az "Aventics legjobb Pneumobilja" díjért, láthatóan kiegyensúlyozottabb volt a mezőny, éppen ezért mindegyik versenyszámban más társaság végzett az élen.

Május 11-én a csapatok prezentációival indult a verseny, akik több tagú zsűri előtt mutatták be projektjeiket angol nyelven. Az idei rendezvény kapcsán is projektszemléletben kellett tehát felépíteni a munkát, ennek tükrében pontos időtervet, költségvetést, komplett projektleírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak. Ezt követően megkezdődtek a selejtezők, amik a szombati, május 12-i távolsági futam rajtsorrendjéről döntöttek.

Ebben a számban a Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapatai két helyezést is szereztek: első lett a BME Löködönc pneumobilja, ők 10 685 métert tettek meg egy palacktöltettel, a kötelező minimális 15 km/h sebességet és a két pilótacserét betartva. A lett Riga Airmobile (Riga Technical University) 9 612 méterre jutott, ezzel másodikként zártak, míg a harmadik legjobb eredményt a BME Löködönc v2 nevű gépe érte el (7 376 méter). A szokásokhoz hűen az idei évben is indultak szeniorok a normál mezőny mellett, akik most is kitettek magukért, s ugyan külön kategóriában, de 11 éves rekordott döntöttek: egy teli palackkal 13 336 métert tett meg a BME Műszakik Kanóc Team.

Az ügyességi futam ezúttal is három menetből állt, a továbbjutás kieséses alapon dőlt el. Ennek végén a későbbi bajnok, a Neumann János Egyetem (Kecskemét) Jok-Air csapat végzett az élen, a Riga Fresh (Riga Technical University, Lettország) és a Javelin (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország) egyetemistái előtt.

A cseh egyetem másik alakulata volt a legfürgébb a gyorsulási futamon, amin egy 220 méter hosszú, kanyarívvel nehezített pálya várt az egyetemistákra. A Falcon (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország) másfél másodpercet vert a BME Műszakik Air115 Teamre. A dobogó harmadik fokára mindössze háromtized másodperccel lemaradva a második helyről a Riga Fresh csapata léphetett.

A részeredmények összesítése után tehát a Jok-Air bizonyult a legjobbnak, ők vehették át az "Aventics legjobb Pneumobilja" díjat, amivel ezúttal 1 000 000 forintos pénzdíj is járt.

Jok-Air csapat

Az egyetemek közötti pontversenyben a Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem végzett az élen, s így 1 000 000 forint értékű pneumatika eszközt nyert, amit a gyakorlati oktatás fejlesztésére használhat fel. A rendezvényen díjazták még a legeredetibb konstrukciót, a leginnovatívabb csapatot, a legnagyobb elért sebességet, a telemetriai megoldásokat, a legjobb futóművet és a legszebb karosszériát is.

Az eredmény fontos tényező egy ilyen versenyen, de ipari cégként nagyon jelentős szerepet tulajdonítunk az innovációnak, így az izgalmas, olykor drámai futamok mellett a technológiai megoldásokat is nagyra értékeljük mondta el Gödri István, a versenyt szervező Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A mezőnyben volt olyan pneumobil, amelynek karosszériája karbonból készült, láthattunk távvezérelhető járművet, pneumatikus kormányzású, fékű, váltójú autót, vagy olyat, amely a Ford T-Modellt idézte meg. Emellett sokan hoztak különleges Ipar négy pont nullához fűződő megoldást, a gépek nagy része folyamatosan kommunikált a box utcával, pontosan úgy, mint a Forma egyben tette hozzá.

Kiemelt Partnereink