Techtogether Versenytempóban a karrier felé – Hallgatói csapatból egyenesen az Audi Hungaria gyakornoki programjába

Versenytempóban a karrier felé – Hallgatói csapatból egyenesen az Audi Hungaria gyakornoki programjába

2016.10.21 10:30

Versenytempóban a karrier felé – Hallgatói csapatból egyenesen az Audi Hungaria gyakornoki programjába

A munkám egyik legérdekesebb és legizgalmasabb részének tekintem, amikor az ország egyetemeire látogathatok. Mindig lelkesen próbálok elvegyülni köztetek, hallgatók közt, hogy minél többet megtudjak gondolataitokról, terveitekről, gondolkodásmódotokról.

Hirdetés

Mi a titok? Mi a biztos kulcs ahhoz, hogy karrieremet mielőbb célegyenesbe állítsam? Saját emlékeim alapján is tudom, hogy a munka világa ismeretlennek, távolinak, titokzatosnak tűnhet az egyetem iskolapadjaiból. A titok feltárásához mindig szívesen mesélek nektek olyan hallgatókról, akik 1-2 éve még szintén útkeresők voltak, viszont tudatos döntéseik által mostanra már csapatunk sikeres tagjai.

Öt olyan kollégánk történetét hozom el, akik szakmai pályájukat valamelyik egyetemi versenycsapatban kezdték, csapattevékenységük által kapcsolatba kerültek az Audi Hungariával és jelenleg már vállalatunk falain belül robognak – a korábban megszokott versenytempóban – a karrier felé.

Beszélgessünk az Audi Standon a Techtogether Automotive Hungary alatt is! Bátran keress meg! Inotay Mónika Audi Hungaria – Gyakornoki program

Takács Balázs (23, Ügyvezetés – Gyakornok)
A gimnáziumi pályaválasztási börzéken rendszeresen találkoztam az Audi Hungariával. 2013-ban a vállalat földrajzi közelsége miatt jöttem a Széchenyi Egyetemre, ahol rövid időn belül a SZEngine csapat tagja lettem. Itt egy éven át elsősorban a szponzorációval foglalkoztam. Eközben már alig vártam, hogy multinacionális vállalati környezetben is kipróbálhassam magam. Az Audi vállalati kommunikáció területére adtam be pályázatomat, melyre egy interjú után felvételt nyertem. Míg a hallgatói motorfejlesztő csapatban egész évben egy motor sikeres megvalósításán dolgoztunk, addig az Audinál 2015-ben több, mint 2 millió motor készült. A SZEngine-ben 50 munkatársam volt, itt hirtelen több mint 11 ezer kollégám lett. Büszke voltam rá, hogy egy ilyen nagy és komplex közösség részévé válhatok. Fél év Pr gyakornokságot követően jelenleg a személyügyekért felelős ügyvezető igazgató gyakornoka vagyok.

Nagy Éva Zsuzsanna (21, Szerszámgyár – Gyakornok)
2014 októbere óta tartozom a SZEngine csapathoz, ahol az egyedi tervezésű motorunk forgattyús mechanizmusának statikus végeselem szimulációjával foglalkozom. Tavaly nyáron Audis gyakornokként végezhettem csapattevékenységemet, ami biztosította számomra, hogy az egyetemen ilyenkor is teljes gőzerővel a csapatfeladataimra koncentráljak. Ahhoz, hogy megtaláljam a hozzám leginkább passzoló területet, részt vettem az Audi által szervezett Szakmai napon. A rendezvény után pár héttel már a Szerszámgyár projektvezetési részlegén találtam magam. Projektvezetéssel foglalkozunk (Audi rS3; rS4, rS5, r8 és Lamborghini karosszériaelemek gyártáslefutása), amiből én is jócskán kivehetem a részem. Azért, hogy megfelelő szakmai alapokat szerezzek feladataim ellátásához, az első pár hét során a szerszámgyár műhelyében dolgoztam. Jelenleg legfőbb feladatomként előkészítem és aktualizálom a projektmegbeszélésekre a szükséges dokumentumokat, valamint személyesen is részt vehetek a projektlefutások egyeztetésein. Az idő előrehaladtával érzem, hogy egyre több a rám bízott feladat, így én is egyre mélyebben látok bele az egyes folyamatokba. A technológiai környezetet egyszerűen imádom! A gyárban korszerűbbnél korszerűbb berendezésekkel, szerszámokkal, készülékekkel dolgozhatunk. Azt hiszem egy mérnök számára ez olyan mint egy kisgyereknek egy csúcskategóriás játszótér. Sok munkatársra már barátként tekintek, emellett a jelenlétük kiemelkedő szakmai potenciált jelent nekem.

Kovács Attila (23, Járműhajtás Fejlesztés – Kísérleti Mérnök)
A vállalathoz a BME Formula racing Teamből (FRT) érkeztem, ahol elsősorban a belső égésű motorprojektünkön dolgoztam. Magyarországon autóipari hajtásfejlesztés és gyártás egy telephelyen belül csak az Audi Hungariánál található, ezért egyértelmű volt számomra, hogy itt szeretnék dolgozni. Szerettem FRT csapattag lenni, viszont mivel már vágytam rá, hogy a saját lábamon álljak és önálló keresettel rendelkezzek, a váltás alapvetően nem volt nehéz számomra. Izgultam, nem tudtam valóban elég jó leszek-e a feladataim teljesítéséhez. A kételyeim gyorsan eloszlottak, mivel az FrT és az audis légkör között nem sok különbséget tapasztaltam. A kollégák közvetlenek, segítőkészek, a feladatok érdekesek voltak. Szakdolgozatomat a vállalatnál írtam és az itt töltött idő alatt végig úgy éreztem, hogy szívesen maradnék az Audiban munkatársként, ezért még komolyabb, még nagyobb kihívást jelentő feladatokat kaptam a vezetőmtől. Az erőpróbát sikeresen kiálltam, 2015 júniusától a kísérleti mérnökök csapatát erősítem. Jelenleg a hajtások környezeti tesztjeinek projektvezetője vagyok. A feladatom ellátásához szükséges alapok egy részét a 4 hónapos ingolstadti kiküldetésem során szereztem, ami különösen érdekes tapasztalat volt számomra. MSc tanulmányaimat munka mellett végzem levelező tagozaton, a Széchenyi István Egyetemen. Hosszú távú tervként jelenleg vezetői pozíciót látok magam előtt.

Adorján Márk Imre (24, Analízis- és előszéria centrum – Gyakornok)
A Széchenyi István Egyetem villamosmérnök hallgatója vagyok. Az Arrabona racing Team (ART) csapatából érkeztem az Audi Hungariához, az ArT-nál 3 évig az elektronikai részlegen dolgoztam. Kezdetben elektronikai komponensek tervezésével, programozásával foglalkoztam, majd az elektronika részleg vezetője lettem. Tudtam, hogy az Audinál szeretnék gyakornok lenni, cselekvésre az buzdított, amikor rátaláltam az analízis- és előszéria centrumra. A szegmens tevékenysége rendkívül közel áll a csapatban végzett munkámhoz, és tudtam, hogy itt lehetőségem nyílik majd hardveres és szoftveres területen is fejleszteni magam. Alapító csapattag voltam az ARTban, nehéz szívvel engedtem el az ottani feladataimat, viszont tudtam, hogy már el kell kezdenem tudatosan építeni a karrierem. Szeretem, hogy a kihívások sokrétűek. Ha csak néhány példát kellene említenem: komponensek szoftvereinek paraméterezésétől, kábelkötegek ellenőrzésén át, a kész jármű elektronikai teszteléséig nagyon sok feladatot egyedül végzek már. Sosem volt a munkaidőm beosztásával problémám , szerencsére a kollégáim mindig rugalmasan álltak a kérdéshez. Úgy érzem, megtaláltam itt a helyem, ezért egyetem után szeretnék főállású mérnökként dolgozni a vállalatnál.

Kővári Dániel (25, Kísérleti Motorgyártó Központ – Gyakornok)
Már az egyetemválasztásomat is befolyásolta az a tény, hogy az Audi Hungaria telephelye Győrben van. Tanulmányaim kezdetétől alig vártam, hogy meglegyen a 4 lezárt félévem és gyakornok lehessek a vállalatnál. Erre tudatosan készültem, 2014-ben beléptem az egyetem motorfejlesztő csapatába, a SZEnginebe. Itt először a váltó tengelyek elhelyezkedésének tervezésével foglalkoztam, majd az új generációs motorunk forgattyúházának fejlesztéséért feleltem. Az Audis gyakornoki lehetőségemet csapattevékenységem mondhatni automatikusan generálta, ugyanis a SZEngine motorblokk 3d technológiával történő nyomtatásához az Audi Hungaria Kísérleti Motorgyártó Központja biztosítja a helyet és a technológiát. A gyártás megvalósításához szükség volt egy gyakornokra, aki – munkatársi segítséggel – az elejétől a végéig lebonyolítja a folyamatot. Azóta ezzel foglalkozom. Audis gyakornokként olyan új technológiákkal találkozom, amik ma még Magyarországon egyedülállóak. Fontos számomra, hogy minden kéznél van, amire a munkám során szükségem lehet: például 3D nyomtató, ragasztógépek, megmunkálógépek, csavarozástechnikai tudás és eszközök. Nem titkolt célom, hogy az egyetem befejezése után munkatárs lehessek a vállalatnál.

Kiemelt Partnereink