Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mindent kiszór a SZEnergy a karosszéria alól
Nagy tervekkel vág az idei szezonnak a győri hallgatói csapat: a tavalyi duplázás után ismét emlékezetes eredményt akarnak elérni. A megszokott Rotterdam helyett idén Londonban kell bizonyítaniuk.
A Shell Eco-marathon Europe üzemanyag takarékossági versenyen 2015-ben elért dobogós harmadik és a technikai innovációs díj második helyezését akarja a győri Széchenyi István Egyetem csapata felülmúlni. Mivel 2013-ban kategóriát váltottak, így továbbra is az urban concept battery electric kategóriatársak népes mezőnyével kell megküzdeniük.
A csapat folyamatosan keresi az új szponzorokat, hiszen megfelelő anyagi támogatás nélkül nehezen megvalósíthatóak a fejlesztések, valamint a cégekkel való együttműködés mindkét fél számára előnyökkel járhat.– Eleinte nem volt egyszerű a váltás, bár erre számítottunk is. Három éve nem álltunk már a dobogón, mostanra forrott ki a jármű teljesen és a csapat is szépen összekovácsolódott – mondta el Nagy Dóra csapattag. – Az idei legnagyobb megmérettetésünk ismét a Shell Eco-marathon verseny lesz, azonban új országra vált a verseny, így a pálya is új lesz. A versenyt Londonban rendezik majd. Jelenleg szimulációkat futtatunk és virtuálisan vezetjük a járművet a digitalizált pályán. Készül a saját tervezésű PMS motorunk, mely remélhetőleg január végén fékpadra, majd márciusban a járműbe is bekerülhet. Emellett megújulnak a jármű kerekei, a teljes futómű, a telemetria, a vezető asszisztens rendszer és az elektronika jelentős része is. Gyakorlatilag a karosszéria alatt szinte minden.
– A nagy csapatokhoz képest jóval kisebb költségvetéssel rendelkezünk, épp ezért is vagyunk nagyon büszkék a tavalyi harmadik helyezésre. Energiafogyasztás tekintetében az elmúlt két évben második helyezettek lettünk volna, de az ellenfelek polikristályos napelemeivel nem tudtuk felvenni a versenyt. A napelemeket érintő szabálymódosításoknak köszönhetően, idén már a dobogó legfelső fokáért is versenybe szállhatunk. Az idei fejlesztések mellett tervezési fázisban van egy teljesen új versenyjármű, mely a következő szezonban kerülhet megépítésre, tesztelésre, és versenyeztetésre.