Techtogether Alacsony költségvetés, nagy kihívás – ezt adja a miskolciaknak a Pneumobil

Alacsony költségvetés, nagy kihívás – ezt adja a miskolciaknak a Pneumobil

Pardavi Mariann | 2016.04.01 10:23

Alacsony költségvetés, nagy kihívás – ezt adja a miskolciaknak a Pneumobil

Idén május 6-án kezdődik a kétnapos, sűrített levegős verseny, ahol nemzetközi csapatok mérik össze erejüket. A Miskolci Egyetem öt teamet küld Egerbe. Ezúttal az egyik veterán csapat kapitányával, Szőnyi Szabolccsal beszélgettünk arról, mit tud a Pneumobil, amiért még aktívan dolgozó mérnökök is részt vesznek a versenyen.

Hirdetés

– Idén seniorként álltok rajthoz, kellő rutinnal a hátatok mögött. Hány futamon vettetek részt eddig?
– Ez lesz az ötödik sűrített levegős versenyünk a Dairp 2013-as megalakulása óta. Továbbá két gálafutamon is rajthoz álltunk már. Az idei versenynek az az egyik különlegessége számunkra, hogy már mindannyian dolgozunk.

– Hol helyezkedtél el?
– A miskolci Bosch kéziszerszám gyárában dolgozom fejlesztőmérnökként. Itt töltöttem a gyakorlati időmet is.

– A vállalatok azért alkalmaznak szívesen egykori csapattagokat, mert ők megtapasztalták a hallgatói éveik alatt, milyen a munka és kellő gyakorlati tapasztalatot szereztek. Egyetértesz ezzel?
– A Pneumobilt ilyen értelemben véve felfoghatjuk úgyis, mint egy projektet, ahol tervdokumentációt kell írni, határidőre teljesíteni a vállalt kötelességeket és saját kézzel kell építenünk, szerelnünk. Felelősségre van szükség, csakúgy, mint a valódi munka során. Az előnyök közé sorolnám azt is, hogy jó kapcsolatot alakítottunk ki az oktatókkal az egyetemen, hiszen az órákon kívül is találkoztunk velük. Mivel látták, hogy elkötelezetten dolgozunk a járművön, még inkább partnerként kezeltek minket, éreztük, hogy becsülik az erőfeszítéseinket.

– Rengeteg versenyen vehetnek részt a hallgatók, ti miért pont a Pneumobilt választottátok?
– Egyrészt a felkészítő tanárunk, Kelemen László sugallatára döntöttünk a sűrített levegő mellett, másrészt pedig jó pár praktikus oka is volt a döntésnek. Minél többen vannak egy csapatban, annál nehezebb koordinálni a munkát. Mi csak négyen vagyunk, könnyen megoldottuk a feladatok kiosztását. Másrészt beláttuk azt is, hogy ennek viszonylag alacsony a költségvetése, nem kell messzire utazni a versenyek miatt, és az alapanyagok sem túl drágák. A megoldandó feladat pedig összetett munkát igényel.

– Több csapat is nevezett a Miskolci Egyetemről, szám szerint öt. Összedolgoztok?
– Alapvetően mindenki saját magának keres szponzorokat, talál megoldást a műszaki kérdésekre, biztosítja az anyagiakat. Ha a műhelyben segítségre van szüksége a másik csapatnak, természetesen egymás rendelkezésére állunk.

– Milyen járművel vesztek részt a versenyen?
– Első évben egy 150 kilogrammos pneumobillal indultunk, amit az évek során sikerült 110 kilogrammra csökkenteni. Negyven kilogrammal nyom kevesebbet, ami úgy gondolom elég szép teljesítmény. Külsőre háromkerekű, egy hátsókerék meghajtású homokfutóra emlékeztet. A motor a vezető előtt, fekvő helyzetben van, ahonnan szíjhajtással visszük hátra a nyomatékot. Idén nem változtatunk rajta semmit, apróbb finomítások várhatóak csupán.

– Számítotok helyezésre idén?
– Mikor először álltunk rajthoz, az lebegett a szemünk előtt, hogy képesek legyünk elindulni és végigmenni a pályán. Később fontosabbak voltak a helyezések, de munka mellett seniorként a jó hangulat, a régi ismerősök miatt veszünk részt a versenyen. Egészséges versenyzés természetesen lesz a miskolciakkal.

Kiemelt Partnereink