Techtogether A hallgató egyben a mentor mentora

A hallgató egyben a mentor mentora

Beck András | 2019.10.17 14:50

A hallgató egyben a mentor mentora

Az Automotive Hungary kiállításon 16 csapat részvételével megrendezett Techtogether mérnökhallagató versenyen HR-kerekasztalt szerveztek, ahol az egyetemisták autóipari cégek HR-munkatársaitól kérdezhettek.

Bodor Balázs, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. duális főiskolai képzésért felelős oktatója elmondta, hogy az Ipar 4.0-ra nem csak a gyártásban, hanem az egyetemi oktatásban is fel kell készülni. „A témához nyitottan kell hozzáállni, fontos, hogy emiatt nincs veszélyben a mérnökök jövője, de azt, hogy milyen mérnökportfólióra lesz szükség a jövőben azt egyébként is a piac határozza meg. A mérnökszerephez különben is elengedhetetlen a folyamatos megújulás” – tette hozzá Bodor Balázs.

Nyitottság

„Az Ipar 4.0 lényege az, hogy milyen adatokkal dolgoznak a mérnökök. Sokkal inkább szolgálja egy probléma megoldását, hiszen sok adat áll rendelkezésre. A mérnököknek adatok felhasználásával és feldolgozásával is foglalkozniuk kell, hiszen szükség lesz arra, hogy ezekből fontos következtetéseket vonjanak le. A mérnöknek emellett nyitottnak kell lenniük, mert a jövőben nagyobb szerepet kap a specializáció. Be kell majd fogadniuk az új ötleteket. A nyitottság kritériuma is az Ipar 4.0-nak” – húzta alá Kalmár Tamás, a thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft. toborozás-kiválasztási csoportvezetője. Hozzátette, hogy bár sokszor érezhetik a hallgatók, hogy valamit feleslegesen tanultnak meg, de az nem baj, mert a lényeg, hogy elsajátítsák miként tanulnak a leghatékonyabban.

Belső mentális kép

A motiváció fontosságár hívta fel a figyelmet Tóth József, a Hepenix Kft. üzletfejlesztési igazgatója. „Azt el lehet fogadni, hogy valaki valamit nem ért, de az, hogy nem érdekli az elfogadhatatlan. Minden műszaki teljesítmény egy belső mentális kép kivetülése is. Ebből is az következik, hogy nyitottnak kell lenni” – tette hozzá.

Ipar 6.0

„Jól meg fogjátok állni a helyeket az Ipar 4.0-ban, a kihívás az Ipar 5.0 és az Ipar 6.0 lesz majd” – húzta alá Dominek Ákos, a Tequa International Kft. operatív igazgatója.

Mentorok

A hallgatókat a duális képzésben a mentorokkal végzett közös munkával kapcsolatban volt jó pár kérdésük.

„A mentorok kiválasztásánál az egyik fő szempont, hogy akarjon tanítani, de erre fel is lehet készíteni őket. Sőt a hallgató valahol a mentor mentora, hiszen segíteni kell a mentorokat. A visszajelzések alapján tudják hatékonyabban átadni a tudást” – mondta Kalmár Tamás.

„A hallgatók a képzés alatt mérnök mellett végzik el a gyakorlatukat. A mérnökről a főnökei nem vesznek el feladatot azért mentor, de amit átad a hallgatónak, abban az már tud segíteni a mérnöknek” – fűzte hozzá Bodor Balázs.

A kerekasztalbeszélgetéstt Szammer István, az autopro.hu ügyvezető igazgatója moderálta.

Kiemelt Partnereink