Techtogether 15 ezer kilométert fog hajózni a kecskemétiek szuperjárműve

15 ezer kilométert fog hajózni a kecskemétiek szuperjárműve

Pardavi Mariann | 2016.08.08 08:29

15 ezer kilométert fog hajózni a kecskemétiek szuperjárműve

…hogy napenergiával szelje át a Dél-Afrikai Köztársaságot! A Kecskeméti Egyetem járműépítő csapata idén ismét nagy feladatra vállalkozott: a tavalyi Bridgestone World Solar Challenge energiatakarékossági verseny ausztrál helyszíne után idén a Dél-Afrikai Köztársaság felé veszik az irányt. A járművet hétfőn indították útnak – a szállítás körüli technikai kérdéseket jártuk körbe a csapat kapitányával, Kutasi Zoltánnal.

Hirdetés

Egy szállítmányozással foglalkozó cégre bízta a csapat, hogy a MegaLux épségben elérje úti célját. Budapestről közúton viszik Brémába, ahol hajóra teszik, hogy megkezdje egy hónapig tartó útját Durban felé, ahonnan vonattal szállítják át a versenynek startjának otthont adó városba, Pretóriába. A napelemes járműnek körülbelül 15 ezer kilométert kell utaznia, a táv nagy részét hajóval teszi meg.

– Megtettük az óvintézkedéseket, alaposan becsomagoltuk a versenyautót illetve a versenyzéshez szükséges felszerelést. Lényegében egy nagy zárt utánfutóba van minden két szinten elhelyezve – mondta el Kutasi Zoltán arra a kérdésre, milyen biztonsági lépéséket tettek a sós levegő okozta rozsdásodás ellen. Hozzátette azonban, nem aggódnak a tengeri szállítás miatt, sokkal inkább az út vasúti szakaszára kellett kiemelt figyelmet fordítani. – Az összecsapódó vasúti szerelvények kárt tehetnek a járműben, ezért kellett figyelnünk a konténeren belül a biztonságos rögzítésre.

A tavalyi verseny Ausztráliában volt, akkor repülővel tette meg a távot a jármű, a csapat így már rutinosnak számít a csomagolásban. Az ausztrál út több mint ötmillió forintot emésztett fel a költségvetésből, a dél-afrikai azonban jóval barátságosabb: oda-vissza mintegy másfél millió forintba került a szállítás.

– A járművünk várhatóan szeptember 8-án érkezik meg, a csapat pedig 12-én követi. A nyolcnapos verseny 24-én kezdődik, így lesz időnk arra, hogy hozzászokjunk a jobbkormányos közlekedéshez, ugyanis végig közúton kell vezetni. Éppen ezért mielőtt megkezdjük a versenyt, a helyi közlekedési hatóság átvizsgálja a járművet, hogy megfelel-e a feltételeknek.

A World Solar Challenge verseny az energiatakarékosságról, a jármű üzembiztonságáról és a csapat kitartásáról szól. Az utat kizárólag a napenergia felhasználásával kell megtenni. Míg az ausztrál versenyen az volt a cél, hogy a távolságot a lehető leggyorsabban tegyék meg, addig ez Afrikában fordítva lesz: a legtöbb utat kell megtenni adott idő alatt. Az afrikai verseny abban is eltér, hogy itt viszonylag nagy szintkülöbséget kell legyőzni, akár 1500 métert is.

A csapat azt ígérte, a verseny után beszámol az eredményekről és élményekről az autopro.hu olvasói számára.

Kiemelt Partnereink