Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb vadonatúj trolik álltak forgalomba a fővárosban
Hónapról hónapra fiatalodik a főváros járműparkja: pár napja újabb korszerű, alacsony padlós trolibuszok álltak forgalomba Budapesten. A trolibuszok annak a 48 járműből álló Solaris–Škoda Trollino flottának a darabjai, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba.
Április közepéig a 48 korszerű trolibuszból 34 állt forgalomba, a hónap végétől pedig további öt jármű szolgálja a budapestiek kényelmét. Így a 2021-ben rendelt járművekből már 35 csuklós és négy szóló Solaris–Škoda Trollino típusú trolibusszal utazhatnak a Budapesten közlekedők. Az új járművek folyamatosan érkeznek a csehországi Plzeň-ből, az utolsó járművek várhatóan 2023. júniusában állnak majd forgalomba Budapesten.
A korszerű és alacsony padlós új járművekkel a teljes hálózaton találkozhatnak az utasok. A lengyel–cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni – áll a BKK közleményében.
Majdnem homogén üzem
A BKV még zajló beszerzésével együtt összesen 108 Solaris-Škoda trolibusz lesz Budapesten, rajtuk kívül további 16 elsőgenerációs Solaris található a BKV állományában. Ez a 124 jármű mind képes felsővezeték nélkül közlekedni akkumulátoros üzemmódban, igaz, az elsőgenerációs példányok esetében ez már nem mindegyik trolira igaz a gyakorlatban az akku életkora miatt. A budapesti trolibusz-állomány mégsem homogén, mert az Ikarus 412-esekkel hosszabb távon számol még a BKV, sőt, az esetleges hálózatfejlesztések függvényében a magaspadlós Ikarus 280-GVM-ek is maradhatnak még – az idei nyári tanítási szünetig biztosan maradnak is, de jó eséllyel az ősszel is találkozhatnak egy-egy példánnyal a fővárosiak.
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a mostani fejlesztés ugyanakkor két típus kivonását is lehetővé tette: 2023-ba az Ikarus 435T és az MAN NGE152 típusú trolik is befejezték a budapesti pályafutásukat.
Kedvező feltételek
A fővárosi trolibuszpark megújulása annak köszönhető, hogy a BKK élt az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris–Škoda járművek gyártójával kötött szerződése alapján megrendelte a fennmaradó 48 járművet. A főváros számára rendkívül előnyös konstrukcióban érkeznek Budapestre a trolibuszok, szinte még 2014-es áron. A járművek összesen mintegy 26,7 millió euróba kerülnek, a fedezetet a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.
A kedvező ár annak is köszönhető, hogy a BKK 2014-ben előnyös megállapodást kötött a Solaris–Škoda gyártójával. Egy új közbeszerzési eljárásban hozzávetőlegesen csak másfél-kétszer magasabb áron lehetett volna beszerezni a járműveket, és azok jóval később állhattak volna forgalomba. A fizetendő ár csupán a forint-euró árfolyamromlás miatt emelkedett, ami teljesen független a Fővárosi Önkormányzattól – jegyzi meg a BKK.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!