Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Riválist kaphat a Supercharger
A csoport első töltői még 2024-ben üzembe lépnek Amerikában, emellett plusz szolgáltatásokat is kaphatnak mellé a felhasználók.
A Tesla Supercharger hálózata talán elég jó ahhoz, hogy más autógyártókat is rávegyen a szabványhoz való csatlakozásra, de ez nem akadályozott meg több vállalatot abban, hogy összefogjanak, és kiépítsék saját, a Teslával vetekedő töltőhálózatukat. Az Ionna hét autógyártó közös vállalkozása, amely azt ígéri, hogy több tízezer töltőt hoz Észak-Amerikába.
A BMW, a GM, a Honda, a Hyundai, a Kia, a Mercedes-Benz és a Stellantis együtt dolgozik a projekten, amelynek szlogenje: „Mi töltjük Észak-Amerikát". A csoport múlt pénteken jelentette be, hogy megszerezte a hatósági engedélyt, és hivatalosan is megkezdte a munkát.
Az Ionna célja egy 30 000 gyorstöltőből álló hálózat kiépítése, amely megkönnyíti a hosszú távú autózást az egész kontinensen. A vállalat közölte, hogy 2030-ig tervezi a hálózat kiépítését, és töltőhelyeket ígért a városi területeken és az autópályák mentén. Az első töltőket 2024-ben nyitják meg, és a hangsúlyt a „magas szintű ügyfélélményre" helyezik, amely 350 kilowattos gyorstöltőket, ételt, kiskereskedelmi üzleteket és egyéb kényelmi szolgáltatásokat foglal magában a töltőkomplexumon belül.
Vannak mások is, akik próbálkoznak
Nem az Ionna az egyetlen folyamatban lévő, autógyártók által támogatott töltési projekt. A Ford, a VW, az Audi, a Mercedes-Benz és mások is dolgoznak az Ionity nevű európai hálózaton, bár az Egyesült Államokban a töltési színteret főként a harmadik féltől származó cégek és a Tesla hálózata uralja.
A kellemes ügyfélélmény nagyszerű, de ahol a Tesla végső soron nyer, az a megbízhatóság. Sok embernek jogos aggályai vannak a töltéssel kapcsolatban, beleértve azt is, hogy mennyi ideig tart, így bármely új töltőhálózatnak valószínűleg az üzemidőre és a megbízhatóságra kell összpontosítania az éttermek és kényelmi szolgáltatások kínálata helyett.
Mindezek mellett a több tízezer töltő beáramlása szinte általánosságban jó dolog, és a meglévő töltőszolgáltatókra nehezedő nyomás, hogy javuljanak, kellemes változás lesz a tulajdonosok számára – írja az Autoblog.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!