Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megy ez, ha akarjuk: dízeleket vizsgált az ADAC
Három, a legújabb emissziós normának megfelelő modellt tesztelt a német autóklub. Az Euro 6d-TEMP besorolású motorok kibocsátására már nem igazán lehet panasz.
Beérnek az autógyártók hagyományos meghajtáshoz kapcsolódó fejlesztéseinek gyümölcsei, így egyre kevésbé panaszkodhatunk a legújabb dízelmotorok emissziójára – így lehet összegezni az ADAC legújabb tesztjét, melynek alanyai a BMW X2 xDrive20d Steptronic, a Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT8 és a Volvo XC60 D5 AWD Geartronic voltak. A választás azért esett ezekre a típusokra, mivel mindhárom megfelel az Euro 6d-TEMP normáknak.
Az ADAC eredményei szerint a szénmonoxid-, széndioxid, illetve részecskekibocsátás már a próbapadon és valós körülmények között is megfelelő, ugyanakkor a nitrogén-oxidok (NOx) terén még van mit javítani. Ennek ellenére a legújabb károsanyag-tisztító technológiák hatékonysága már most mérhető volt, a BMW és a Peugeot szinte minden körülmény között a 80 mg/km-es határérték alatt tartotta a NOx-kibocsátást. A Volvo esetében ugyanakkor kiderült, hogy az átlagosnál nagyobb tömegű személykocsik autópályán való használat közben még mindig túl sokat bocsátanak ki a károsanyagból.
Forrás: ADAC |
Az ADAC közlése szerint a BMW, de különösen a Peugeot eredményei alapján kijelenthető, hogy egyes benzines modelleknél tisztábbnak számíthatnak a legújabb dízelek. A teszten mindhárom modell megfelelt.
A dízelek további tisztulásáról mindeközben több fejlesztés is gondoskodik, a Bosch újításán kívül egy brit egyetem kutatói is ígéretes ötlettel álltak elő.