Szolgáltatók Mao szelleme kísért a CES-en, elindult az elektronikai show

Mao szelleme kísért a CES-en, elindult az elektronikai show

Kuthi Áron | 2019.01.08 13:44

Mao szelleme kísért a CES-en, elindult az elektronikai show

A magas rangú kínai pártfunkcionáriusoknak kijáró protokollautó gyártója is bemutatta legújabb fejlesztését a január 8-án indult CES-en, vagyis a Consumer Electronics Show-n, az Egyesült Államok legnagyobb ilyen jellegű expóján. Kína még a vámháború ellenére is folyamatos támadásban van, bár kiállítóinak száma jelentősen csökkent tavalyhoz képest.

Hirdetés

A Las Vegas-i gigarendezvény első napján mutatkozott be a kínai FAW (First Automobile Work) legújabb fejlesztése, a Hongqi H5 szedán, amelynek gyártásától a legnagyobb múltra visszatekintő kínai autógyár azt várja, hogy úttörője lesz az elektromos hajtás, a hálózatba kapcsolás és az intelligens mobilitás kínai fejlődésének. A közlemény ugyanakkor nem árulta el, és a sajtóbeszámolók sem tesznek említést arról, hogy a modell szilárd üzemanyagcellás vagy elektromos meghajtású (a FAW e két meghajtásra teszi voksát a jövőben). Az állami tulajdonú Hongqi hosszú évtizedek óta megbízható beszállítója a kínai államapparátusnak, felső kategóriás protokoll-autói főként az állami tisztségviselőknek járnak. A fordításban Vörös Zászló nevű márka azonban élen jár az autóipari fejlesztésekben, tavaly jelentették be, hogy a kínai tech-óriással, a Baiduval közösen 2019-ben négyes szintű autonóm személyautót építenek. Az egykori kommunista diktátor, Mao Ce-tung se hitte volna, hogy ennyire viszi kedvenc autómárkája, de úgy alakul, hogy a Baidu-Hongqi együttműködés pillanatnyilag a Google-Waymo autonóm járműkoncepciójával áll nem is egyenlőtlen harcban.

A kínai gyártó magán az autón kívül - maradva a zászló tematikánál - Qisheng néven (jelentése felemelni a zászlót) bemutatta intelligens autóbelsőjét, amelyet úgy reklámozott, hogy az az öt emberi érzékszerv képességének szintjével bír.

A CNN beszámolója szerint az idei elektronikai kiállításra 20 százalékkal kevesebb kínai kiállító jött, mint tavaly, és ez egyértelműen a feszült kereskedelmi viszonynak tudható be. Az elektronikai óriások közül a ZTE nincs is jelen, a Huawei vezetője pedig tavalyhoz képest nem mondott köszöntőt a megnytón. Egy feltörekvő amerikai mobilitási szolgáltató, az elektromos rollereket és motorkerékpárokat gyártó Jetson képviselője pedig a hírtelevíziónak azt mondta, a CES-t arra használja fel, hogy a beszállítókat feltérképezve az eddig Kínában zajló gyártást Vietnamba telepítse.

Az Alibaba, a Baidu és a Lenovo viszont továbbra is úgy gondolja, hogy ott kell lenni a tűzvonalban, és hatalmas képviseletet küldtek a január 11-ig tartó Las Vegas-i vásárra. A kínai Byton autógyártó is elment Las Vegasba, és még többet mutatott be a még mindig koncepcióautóként kezelt M-Byte SUV-jéből. A külső után most a belső tér volt soron (nyitóképünkön). A gyártó azt állítja, a 71 illetve 95 kWh-s akkumulátorokkal tervezett jármű gyártása rövid időn belül indulhat is. A kínai cégek a teljes vásárterület 14 százalékát teszik ki a CES szóvivője szerint.

Azért vannak amerikai gyártók is a kiállításon. A Harley Davidson elektromos motorkerékpárjával rukkolt elő. A Harley viszont úgy mutatta be a gépet, hogy pontos specifikációt nem is adott ki. A cég egyik vezető képviselője egy amerikai szaklapnak annyit mondott, a motor és az akkuk teljesítményét még hangolják, így a sorozatgyártás sem kezdődött még el. Erre valószínűleg még több hónapot is várni kell. Mint ahogy a tömeges érdeklődésre is, hiszen a prémiummotor árát alaposan felpumpálta az elektromos technológia. Közel harmincezer dollárért fogják kínálni.

A Ford egyik vezetője a CES-re időzített blogposztján jelentette be, hogy 2022-ig minden modell alapfelszerelése lesz a V2X (vehicle-to-anything) kommunikációs vezetéstámogató rendszer, amely már az 5G-t fogja használni, és nem lesz rászorulva mindeféle rövid hatótávolságú frekvenciákra. A jóslatok szerint mindenesetre a jövő autózása a hangutasításról, az érintőképernyők használatáról és a hálózatosságról fog szólni.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink