Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kína szigorít: a német prémiumgyártók nem félnek
A német autógyártók a várhatóan szigorodó környezetvédelmi előírások dacára kedvezően ítélik meg esélyeiket a kínai autópiacon.
A német prémium márkák, a Mercedes, a BMW és az Audi a nagyméretű SUV modellek iránt Kínában jelentkező erőteljes kereslet legnagyobb haszonélvezői közé tartoznak, ennek köszönhetően jelentős bevételre tesznek szert, így fel vannak vértezve pénzeszközökkel a szigorodó környezetvédelmi követelmények teljesítésére.
Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója szerint Kínában a jólét általános növekedésével párhuzamosan a prémium kategóriás autók iránt is emelkedik a kereslet. Becslése szerint a felső kategóriás személygépkocsikból tíz év múlva már évi hárommilliót lehet értékesíteni a mostani mintegy 2,1 millió helyett.
"Az erő pozíciójából fogjuk tudni kezelni az új feltételeket" - jegyezte meg a várhatóan jelentős mértékben szigorodó kínai környezetvédelmi előírásokra utalva Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Sanghaji Autószalon előestéjén.
Peking egy olyan környezetvédelmi szabályrendszeren dolgozik, amely az autógyártók esetében egyebek között egy kvótarendszer keretében az elektromos és hibrid járművekkel kiérdemelt kreditekhez kötné a legyártható benzinmotoros autók számát. A kvóta- és pontrendszert az elképzelések szerint már a jövő évben bevezetnék Kínában.
Kína a világon a legszigorúbb emissziós korlátozás bevezetését tervezi legkésőbb 2021-ben az ország egész területén, sőt a szmoggal terhelt nagyvárosokban már évekkel korábban.