Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kibővítették a péri repteret
Átadták a Győrhöz közeli Pér repterét, amelyet mintegy 6,6 millió eurós beruházással tettek alkalmassá Boeing-737 és Airbus 320 típusú gépek indítására és fogadására.
"Északnyugat Magyarország fejlődése a bizonyíték az újraiparosítási politika sikerére" - mondta az eseményen csütörtökön Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, aki beszédében kitért arra, hogy a regionális reptereknek jelentős a tőkevonzó hatása. Emlékeztetett arra: a 2010-es kormányalakítás idején "Magyarország a szakadék szélén állt", az akkor meghozott döntés alapján pedig arra helyezték a hangsúlyt, hogy az országot Európa termelési központjává alakítva, a válságból erősebben kerüljön ki, mint annak kitörésekor volt. Kifejtette: a zászlóshajónak kijelölt autóipart illetően, amely mozgásba hozta az országot és egyes régiókat ugrásszerű fejlődésnek indított, az ország a kontinens egyik fellegvárává vált. Hozzátette, az Audinak fontos szerepe van abban, hogy Magyarországon 22 éve nem dolgoztak és fizettek adót annyian, mint napjainkban.
Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt: az elmúlt tíz évben 165 ezer, csak tavaly 30 ezer utas fordult meg a Győrhöz közeli reptéren. Elmondta: sokkal gazdaságosabban működhetnek azzal, hogy közvetlen légi járat köti össze a várost az Audi ingolstadti központjával. A munkatársak autós szállításához képest évi 120 ezer, a közvetett repüléshez viszonyítva 70 ezer munkaórányi időt takarítanak meg.
A korábbi tájékoztatás szerint a péri repülőtéren a fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbították a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén száz-százméternyi biztonsági sávot építettek. A gurulóutat tíz és félről tizenöt méteresre szélesítették, új leszállórendszert építettek, bővítették a reptér pályakarbantartó és kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kapott a légikikötő.
Az építési munkálatok becsült költsége 4,17 millió euró, a landolási rendszeré pedig 1,4 millió euró volt. Az előrejelzés szerint a kiszolgálólétesítmények 580 ezer euróba kerülhetnek, míg a szükséges berendezések beszerzése 500 ezer eurót igényelhet.