Szolgáltatók Íme a Volánbusz-sztrájk részletei

Íme a Volánbusz-sztrájk részletei

autopro.hu/P.B. | 2024.01.26 08:21

Íme a Volánbusz-sztrájk részletei

Fotó: Pörge Béla

Az adventi sztrájk után 2024. január 28-ára és 29-ére ismét kétnapos munkabeszüntetést hirdetett a Volánbusznál a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet. A SZAKSZ az országos sztrájkja mellett Pécsen az önkormányzati fenntartású Tüke Busznál is munkabeszüntetésbe kezd ezen a két napon.

A Volánbusz a sztrájk tervezett ideje alatt biztosítja az elégséges szolgáltatásokat. A várhatóan nem közlekedő járatok listája a társaság honlapján érhető el, valamint az utas.hu utazástervező oldalon is látható a helyközi járatok esetleges érintettsége. A még elégséges szolgáltatásnak megfelelő menetrendet a személyszállítási törvényben előírt határidőn belül, két nappal a munkabeszüntetés megkezdése előtt nyilvánosságra hozta. Az elégséges szolgáltatás keretében az első nap a helyi járatok 95 a helyközi áratok 79,6, a második nap pedig a helyi járatok 74 a helyközi járatok 54,5 százaléka biztosan közlekedni fog, ez azt jelenti, hogy a társaság a két nap során összesen mintegy 3.619 helyi és 22.995 helyközi kieső járattal tervez országszerte. Amennyiben az adott járatok közül az érintett autóbusz-vezetők nem csatlakoznak a munkabeszüntetéshez és felveszik a munkát, akkor még több járat közlekedik majd menetrend szerint – áll a Volánbusz közleményében.

Tájékoztatásában mind a Volánbusz, mind a Tüke Busz indokolatlannak nevezte a január 28-ai és 29-ei sztrájkot, a két vállalat álláspontja szerint a cégek korrekt béremelési javaslattal álltak elő az idei évre vonatkozóan.

Vannak, akik már elfogadták az ajánlatot

A SZAKSZ közösségi oldala szerint a Volánbusz esetében a kilenc szakszervezetből, már nyolc hajlandó lenne - MÁV-Volán csoport szinten -, hároméves bérmegállapodást kötni, egyedül a SZAKSZ az, aki ezt a kezdetektől fogva következetesen elutasítja. Pécsen a társaságnál működő két érdekképviselet közül csak az egyik, a Független Demokratikus Szakszervezet (FDSZ) fogadta el. A Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet viszont nagyobb mértékű emeléshez ragaszkodott, mint az ajánlott 17,7 százalékos alapbér-emelés.

A SZAKSZ többek között azt kifogásolja, hogy jelenleg csak az idei bérekről tudnak tárgyalni a munkáltatóval, aki viszont három évre szóló ajánlatot szeretne elfogadtatni – így a szakszervezet szerint a következő két évben nehezebb lenne béremelést elérni.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink