Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így tegye hatékonyabbá irányítási rendszerét!
A SMANAG márkanév a System Management szavakból képzett betűszó, ez a QFD Csoport szoftverének neve. Ez egy tervezhető fenntartási költségű, felhőalapú, moduláris rendszer, mellyel minden szervezet megtalálhatja a számára legmegfelelőbb megoldást, legyen a cél a legegyszerűbb irányítási rendszer kiépítése a tanúsítói követelmények teljesítésére, vagy komplex, akár öt telephelyes szervezet irányítása a folyamatok eredményességének és hatékonyságának figyelembevételével.
A QFD Csoport tanácsadási és audit projektjei során tapasztalt hiányosságok adták az ötletet a szoftver létrehozására, a kezeletlen megoldandó problémák, amelyeket a cégeknél láttak.
Ezek jellemzően olyan feladatok, amelyeket a vállalatok mindenféle, általában nem digitalizált módon próbálnak elkészíteni, elvégezni, és tulajdonképpen az alapjai az irányítási rendszereknek. Milyen feladatokat értünk ez alatt?
Modulok sora az átfogó menedzsmentért
A szoftver első modulja a folyamatmenedzsment. Ez lehetővé teszi a folyamatszemléletű megközelítés alkalmazását, segít abban, hogyan határozzuk meg a szervezet egyes folyamatait, azok sorrendjét és kölcsönhatásait, a szervezet külső és belső környezetének, valamint az érdekelt felek igényeinek figyelembevételével.
Ehhez szervesen kapcsolódik a kockázatelemzés, vállalati, valamint vezetői szinten, aztán a folyamatok szintjén, ezt tartalmazza a második modul.
A következő fontos elem a kompetenciamenedzsment. Ebben az esetben nem az általános HR témákat, hanem az egyes folyamatokhoz és pozíciókhoz meghatározott kompetencia igényeknek, az akár közvetlenül a szoftverből indítható virtuális tananyagokkal történő kielégítését értjük, erről szól a kompetencia menedzsment modul.
A negyedik modul pedig az úgynevezett CSR modul, ez a vevőspecifikus követelmények kezeléséről szól. Ez is egy nagyon fontos része az irányítási rendszereknek, azon belül az autóipari irányítási rendszereknek különösen. Az egyes vevőknek, az autógyáraknak és a Tier 1-es vevőknek a szabványkövetelményeket túl jellemzően vannak további követelményei is, amit az irányítási rendszerekbe be kell építeni, és ezek feldolgozása jellemzően komoly problémákat okoz a szervezeteknek.
Ezeket a követelményeket azonosítani kell tudni, át kell vizsgálni a lehetőségeinket, meg kell állapodni a vevővel, hogy mi az, amit ebből be tudunk, be akarunk tartani, ennek nyilván vannak határai és azután, amiben megállapodtunk a vevővel, azt be kell építeni az irányítási rendszerbe. Ez egy komplex folyamat, ezt is leképezzük a szoftver működésével.
Mi a QFD Csoportnál hiszünk abban, hogy a digitalizáció egy vállalat versenyképessége szempontjából meghatározó jelentőségű, ezért megalapítottuk a SMANAG Solutions Kft.-t, mivel a rendszerműködés és a feladat komplexitása már azt követelte meg, hogy ezzel külön csapat foglalkozzon, erre egy külön céget építsünk fel.
Milyen terheket vehet le a SMANAG a vezetők válláról?
Nagyon felgyorsult a világunk, számtalan kihívással néz szembe minden szektor, az autóipar különösen. Az elmúlt években meg kellett birkóznunk a COVID-dal, az ukrán-orosz háborúval, emellett az autóiparban egy transzformációs folyamat megy végbe az elektromobilitás irányába.
Nagyon sok a cégeknél a külső és a belső változó, és azt tapasztaljuk, hogy ha ezt nem egy robusztus irányítási rendszer, illetve egy támogató szoftver fogja össze, akkor ez nagyban nehezítheti a cégek életét.
A felhőből mindenkinek
A SMANAG egyik fő előnye, hogy egy felhőrendszerű alkalmazás, a cég összes telephelye eléri bárhonnan a világon ezt a szoftvert, illetve egy rendezett adatstruktúrát, adathalmazt tartalmaz, ami az összes érdekelt fél és felhasználó által könnyen hozzáférhető és használható.
A SMANAG egy ideális választás az irányítási rendszer bevezetésének a támogatására, de gyakorlatilag a szoftvert úgy alakítottuk ki, hogy meglévő adatbázisok használata esetén, egy meglévő beruházás vagy rendszerfejlesztés esetében is kiválóan használható.
Előnye az, hogy modulrendszerű, skálázható, és ezáltal a cég igényire szabható, mindamellett, hogy teljes mértékben lefedi az autóipari megfelelési követelményeket.
Mindezek mellett a szoftver fejlesztése sem áll meg, a meglévő modulokon felül, a 2.0-ás verzióba szeretnénk beledolgozni a dokumentumkezelést, tehát valóban egy olyan rendszerként kínálni ezt a szoftvermegoldást, ami a minőségirányítási kollégákat, a vezetőket, illetve a cég egészét segíti a napi működésük során.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!