Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Félrevezető reklám miatt készülhet perre a Daimler
Van, hogy egy marketingakció nem úgy sikerül, mint ahogy azt tervezték: egy német környezetvédelmi szervezet szerint a gyártó megtévesztette a fogyasztókat.
Kellemetlen karácsonyi ajándékot kap a Deutsche Umwelthilfe (DUH) szervezettől a Daimler, a gyártó képviselőinek december huszadikán ugyanis bíróság elé kell állnia egy megtévesztő reklám miatt. A zöld szervezet már korábban beperelte a vállalatot a C-osztályok dízelmotorjának kibocsátásával kapcsolatban tett kijelentése miatt.
A vitatott reklám szerint a motorból távozó gázok kezelésének köszönhetően a nitrogén-oxidok kibocsátása akár 90 százalékkal is csökkenthető. A DUH szerint a technológiai megoldás nem aktív folyamatosan az autókban, így a kijelentés megtéveszti a fogyasztókat. A gyártó természetesen visszautasította a vádakat: szerintük a funkció csak akkor nem működik, amikor az károsítaná a motort (például alacsony hőmérsékletnél), ebben az esetben pedig az uniós jog jóval engedékenyebb a károsanyag-kibocsátással kapcsolatban.
Nem a mostani a Daimler első félresikerült marketingakciója: augusztusban egy videó önvezetésre képes autóként mutatott be egy csillagos modellt. Akkor a gyártó önmaga korrigált, és leállította a felvétel terjesztését.