Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egy korszak végéhez ér a fővárosi közlekedés
Novemberben az utolsó magaspadlós buszokat is kivonja a napi forgalomból a Budapesti Közlekedési Vállalat, ezzel pedig nemcsak a magaspadlós buszok korszakának lesz vége, hanem az Ikarus legendás buszainak is.
Hivatalos közleményt adott ki a BKV a már jó ideje rebesgetett és várt eseményről, nevezetesen a fővárosi magaspadlós buszok korszakának végéről. „Kis lépést jelent az utasok, de nagy ugrást a közösségi közlekedés számára: hamarosan csak alacsonypadlós autóbuszok közlekednek majd Budapest utcáin” – írja a vállalat közleménye.
A BKV folytatja a még menetrendszerinti forgalomban közlekedő magaspadlós Ikarus járműveinek kivonását. Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt akkor, a nyár elején már elbúcsúzott a legendás Ikarus 415-ös a fővárostól, most pedig november 11-én újabb kultikus autóbusz típusok vonulnak nyugdíjba a főváros útjairól.
„Ezen a héten találkozhatnak utasaink utoljára az Ikarus 260-as és az Ikarus 435-ös típusokkal. Ez egyúttal a magaspadlós járművek utolsó üzemnapjait is jelenti a XV., XVI. és XVII. kerületekben” – írja a BKV.
Búcsúzik a BKV valaha volt legfontosabb típusa
Az Ikarus 260-as vélhetően még hosszú évtizedekig lesz az a modell, amiből a legtöbb futott Budapest utcáin. A típusból összesen 2393 darabot üzemeltett a BKV – nyolc kivételével ezeket a buszokat mind újonnan, 1972 és 1992 között vette a cég. Ahogy lapunk is beszámolt róla, az Ikarus 200-as széria tavaly decemberben ünnepelte budapesti jelenlétének 50. évfordulóját. Az autopro.hu a végleges búcsú után egy hosszabb cikkben is foglalkozik majd az említett két típus fővárosi történetével.
A közleményből kiderült, hogy az Ikarus 260-asok „a szokott módon a 98, 161A, 176E és 182A vonalakon közlekedik majd” az utolsó napokban, valamint csak az utolsó, november 11-i pénteki napra egy-egy jármű visszatér a 144-es és a 277-es vonalakra is.
Az utasforgalomtól búcsúzó Ikarus 435-ös típus a hét folyamán a szokott módon közlekedik majd a 161E, 261E és 276E vonalakon, valamint csak az utolsó, november 11-i pénteki napon egy-egy jármű felbukkan a 7E és a 97E vonalakon is – írja a BKV.
Nincs már messze a végleges búcsú
A közlekedési társaság közleménye szerint az Ikarus 280-as típus várhatóan egy-két hétig még üzemben marad, ugyanakkor „az ikonikusnak számító 7E vonalán” ezen a héten közlekedik utoljára. November 11-én, pénteken pedig a 7E vonalon 4 különféle korszakot képviselő Ikarus csuklós közlekedik majd a menetrendi forgalomban: ráncajtós, bolygóajtós, és „pirosorrú” Ikarus 280-asok, valamint egy Ikarus 435-ös is képviselteti majd magát az utasforgalomban. A részletes menetrendek a BudapestGO online felületein követhetők lesznek.
„A legutolsó, még menetrend szerint közlekedő magaspadlós járműtípus, az Ikarus 280-as is hamarosan búcsúzik az utasforgalomról. Addig is az újpesti 20E, 30-30A-230, valamint a dél-pesti 23E, 54, 85-85E vonalakon találkozhatnak utasaink a típussal” – zárul a közlemény.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!