Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Benzinesekre cseréli e-autóit az autókölcsönző óriás
A Hertz Global Holdings autókölcsönző mintegy 20 ezer elektromos járművétől, köztük Tesláktól válik meg az Egyesült Államokban. A vállalat a jövőben belső égésű modellekkel fogja kiváltani a most értékesítésre kerülő járműállományt.
Az amerikai Hertz korábban úgy tervezte, hogy 2024 végére a flottájának kerek negyedét tisztán elektromosra cseréli, a mostani döntés alapján azonban úgy tűnik, hogy a vállalat eláll ezen céljától.
A sokezer villanyautó értékesítését a sérülésekből következő magasabb költségekkel magyarázta a vállalat. „Főleg az elektromos autókhoz kapcsolódóan, az ütközésekből és sérülésekből eredő kiadások magasak maradtak a (negyedik) negyedévben” – írta a vállalat közleményében, mely szerint az időszakban 245 millió dollárt kénytelen leírni a járművek értékesítése miatt.
A Hertz vezérigazgatója, Stephen Scherr már tavaly szóba hozta az elektromos autók magas költségeinek problémáját egy autóipari konferencián. Akkor azt is elmondta, hogy miután egyes ügyfeleik megtörték az elektromos autók elejét, a Hertz korlátozta a járművek teljesítményét és nyomatékát, és inkább tapasztalt felhasználóknak kezdték el kínálni őket.
A Hertz korábban 2022 végéig 100 ezer Teslára, egy öt éves periódus alatt pedig 65 ezer Polestarra kívánt rendelést leadni.
Rejtett költségek
A Hertz döntése ismét aláhúzza, hogy az autóipar elektrifikációja nem ígérkezik olyan simának, mint ahogy az korábban látszódott. Tavaly számos autógyártó vágta meg a villanyautók termelését, illetve a kapcsolódó értékesítési és gyártási célokat.
Az autókölcsönző bejelentésére reagált Adam Jonas, a Morgan Stanley elemzője, aki szerint az egy újabb jele annak, hogy az elektromos autókkal kapcsolatos várakozásokat lefele kell módosítani. A Reuters által idézett elemzésében rámutatott, hogy bár a vásárlók értékelik a villanyautók által kínált vezetési élményt és üzemanyagköltség-megtakarítást, „az elektromos autók tulajdonlása rejtett költségekkel jár.”
Érdekesség, hogy a német Sixt autókölcsönző decemberben azt közölte, hogy 2022 óta nem vásárolt járműveket a Teslától, illetve az ilyen márkájú autóit értékesíti a flottacsökkentési programja részeként. Ettől függetlenül a vállalat továbbra is elkötelezett amellett, hogy 2030-ra az európai járműállományának 70-90 százalékát elektrifikálja.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!