Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az informatika felforgatja az egész autógyártást
Az informatikai fejlődés és fejlesztések felboríták az autóipari gyártás hagyományos architektúráját, vagyis az OEM, Tier 1, Tier 2, Tier 3 piramist, állítja az NNG műszaki igazgatója.
Kerecsen Tamás arról beszélt az Index hírportálnak adott interjújában, hogy mivel a szoftverfejlesztésnek egyre nagyobb szerep jut az autógyártásban, a hagyományosan Tier 2-es szinten bedolgozó IT-cégek közelednek az OEM-ekhez, "összenyomva" a Tier 1-eseket.
– Az autógyártók igyekeznek magukhoz venni a fejlesztést, nagy csapatokat építettek fel. Például kitalálják, hogy hol legyenek kijelzők, milyen legyen a felhasználói élmény, és ezt vagy házon belül összerakják, vagy rábízzák egy integrátorra. Ami már nem a hagyományos Tier 1 szerepben jelenik meg, hanem szakértőként, korlátozott felelősséggel. A hardver- és szoftverkomponensek fejlesztőivel pedig maga az autógyártó köt szerződéseket, így sok Tier 2-es beszállító magasabb szintre kerül – magyarázta a szakember.
Az NNG a navigációs szoftverfejlesztésben szerzett tapasztalatait ma már az autonóm járműrendszerek, a vezetéstámogatás terén hasznosítják. Ma azon dolgoznak, hogy számos cég közlekedési adatbázisát rendezik közös formátumba, és így kínálják fel az autógyártóknak. Mert egyelőre az a piaci helyzet, hogy rengeteg szolgáltató sokféle rendszerrel, platformon kínálja megoldásait. Emiatt, az egyre nagyobb összekapcsoltság miatt, és persze a kiberbiztonság elsőrendű követelménye miatt a szakember véleméyne szerint teljesen újra kell tervezni az autókat, (és így persze a gyártási értékláncot is).
A cikk további megállapításai:
- Jelentősen csökken a kézi összeszerelés értéke az autóipari gyártásban, emiatt elveszítjük a munkák 20 százalékát, de 10-12 százalékot nyerünk más területeken, például a szoftverfejlesztésben, az összetett architektúrák tervezésében.
- A nagy múltú gyártóknál is elkezdődött az autók újratervezése, hitelesítési módszereket vezetnek be, hogy csak az irányíthassa a féket, akinek joga van hozzá. A következő 10-20 évben viszont még a régi módszerrel fognak autókat gyártani.
- Nem biztos, hogy minden szenzort biztonságossá lehet tenni az autókban, azt viszont biztosan meg lehet oldani, hogy a kritikus funkciók el legyenek választva a nem kritikus funkcióktól.
- Az ipart főleg az alakítja át, hogy az elektromos autókat egyszerűbb összeszerelni, másrészt az új használati módok, hogy sok autót nem birtokolni fogunk, hanem előfizetéssel használni.
- Lesznek olyan szereplők, mint az Androidot kifejlesztő Google, akik megteremtenek egy biztos alapot, és a márkák ehhez tudják majd hozzátenni az általuk elképzelt felhasználói élményt.