Szolgáltatók A német autóklub három autógyártót figyelmeztetett

A német autóklub három autógyártót figyelmeztetett

autopro.hu/H.J. | 2018.08.31 06:02

A német autóklub három autógyártót figyelmeztetett

A kisautókra fókuszálva az ADAC félátfedéses törésteszteket végzett a Skoda Citigo, a Renault Twingo és a Toyota Aygo modelljein.

Az ADAC baleseti kutatásainak értékelései azt mutatták, hogy általában figyelemelterelés, fáradtság, vagy az előzések okozzák a félátfedéses baleseteket nagy részét, amelyek az összes frontális baleset közel csaknem ötödét teszik ki.

A félátfedéses frontális ütközésekkel nem foglalkoznak a mai laboratóriumi töréstesztek során. Éppen ezért döntött úgy az ADAC, hogy az említett Skoda, Renault és Toyota modelleket tesztelje. Azért pont ezeket, mert az elektromos hajtás miatt a jövőben megugorhat a kisautók száma. A járműveket 40 km/h-s sebességgel vezették neki akadályoknak, majd az eredményeket látva megvizsgálták az utasok biztonságát.

Míg a Skoda mindent összevetve jól, addig a Renault és Toyota csak kielégítően teljesítettek. Utóbbi két márka modelljeinél a légzsák és a biztonsági öv kialakításával lényegesen jobb eredményeket érhetnének el a gyártók.

A tesztelési kritériumok közé tartozott az utasok terhelése, az utasbiztonsági rendszerek minősége, és a járműszerkezet deformációja. A Twingo és az Aygo modellekben a vezető bábu feje lecsúszott a légzsákokról, a Citigóban azonban mind a légzsák, mind a biztonsági öv rendszere jól funkcionált. A sofőr mellkasa azonban egyik autóban sem bizonyult megfelelően védettnek, a Toyotában ráadásul súlyos sérülésekkel is kell számolni. Emellett az utastérben sem maradt helye az utasoknak a deformáció miatt.

– A tesztelt járművek azt mutatják, hogy a modern városi járművek képesek ellenállni az ütközéses tesztek terhének, azonban a gyártóknak még javítaniuk kell az első és oldalsó védelmet magyarázta Reinhard Kolke, az ADAC Műszaki Központ vezetője.

Kiemelt Partnereink