Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Mazda is keményen beleszállt Trump terveibe
A japán autógyártó a legutóbbi fél, amely elítéli a Trump-adminisztráció terveit az importált autókat érintő lehetséges vámokkal kapcsolatban. A Mazda vezetése szerint az ilyen pluszköltségek az ipart és az Egyesült Államok fogyasztóit is negatívan érintik.
A japán autógyártó elküldte észrevételeit a Kereskedelmi Minisztérium által folytatott nyomozáshoz annak 32 ezer amerikai nevében, akik a Mazdának és a gyártó márkakereskedéseinek dolgoznak.
Az autóipar egyre keményebb nyomást gyakorol a lehetséges vámok ellen, melyek akár egy kereskedelmi háborúhoz is vezethetnek. A vámok miatt az importált autók sokkal drágábbak lehetnek, ám a hatás nem áll meg ennyibenm hiszen negatívan érinthetik az Egyesült Államokban gyártó vállalatokat is, akik külföldről érkező alkatrészeiket csak drágábban szerezhetik be.
A Mazda jelenleg minden, az USA-ban eladott járművét importálja, főként Japánból és Mexikóból. Ez valószínűleg már nem tart sokáig, hiszen Alabama államban éppen összeszerelő üzemet épít a Toyotával közösen.
A Mazda mellett a Toyota is megosztotta észrevételeit a Kereskedelmi Minisztériummal. A vállalat közölte, hogy az autóipari importokra kivetett 25 százalékos vám szerinte is csak a fogyasztókat fogja sújtani, mivel minden egyes, az USA piacán eladott autó költségeit növeli.
Az Egyesült Államokon kívüli székhelyű autógyártókat és autóipari beszállítókat képviselő Globális Autógyártók Szövetsége kereskedelmi csoport a lehetséges vámokat a legnagyobb merényletnek nevezte, amit az USA autóipara ellen tenni lehet.
Más japán autógyártókat is nehezen érint a probléma. A Honda Egyesült Államokban eladott autóinak harmadát importálja, főként Kanadából és Mexikóból, míg a Nissan autóinak csaknem felét hozza be külföldről, Mexikóból, Japánból és Dél-Koreából.