Szolgáltatók A hatékonyságnövelés mindent visz

A hatékonyságnövelés mindent visz

Kuthi Áron | 2019.06.27 05:09

A hatékonyságnövelés mindent visz

A hatékonyságnövelő megoldások mindent vivő kártyák a modern üzletépítésben, ezt támasztják alá az SAP hazai implementációi is. Ez összecseng a vállalat azon hitvallásával, mely szerint az adatok intelligens használatával tudják a cégek megőrizni és fejleszteni a versenyképességüket. Pintér Szabolcs idén januártól látja el a hazai SAP ügyvezetését. A szakember már 12 éve dolgozik a üzleti szoftvergyártónál, ezt megelőzően a közlekedési üzletágat irányította. Az autóipari beszállítók előtt álló kihívásokról és lehetőségekről is beszélt.

Hirdetés

– Milyen feladatok állnak Ön előtt?
– Többféle prioritással dolgozunk a csapatommal közösen. Az egyik, hogy a nagyvállalati ügyfeleinket átkapcsoljuk a legújabb platformmal, technológiákkal – például beépített mesterséges intelligenciával – dolgozó vállalatirányítási rendszerre, az S/4HANA-ra. A régi rendszer támogatása ugyanis 2025-ben lejár. Messzinek tűnhet ez az időpont, mégis e projektek akár egyéves időtartamúak lehetnek egy-egy vállalatnál, és több száz hazai szervezet dolgozik még a régi ERP-val, többek közt az autóipari cégek is. A másik, hogy a korábbi, nemzetközi felvásárlásokból származó megoldások mind szélesebb körben jelenjenek meg a hazai vállalatoknál. Az autóipari, a logisztikai szektor területén nagy értéket adhat a beszerzési, a HR, a marketing folyamatok modernizálása – itt például az adminisztráció folyamatos terhe alól tudjuk felszabadítani a cégek dolgozóit. A vállalatok haszna itt az is, hogy munkatársaik a magasabb hozzáadott értékű feladatokra tudnak koncentrálni. Feladatom továbbá a piaci részesedésünk növelése, ehhez a felhőtechnológia elfogadottságának emelésén is szükséges munkálkodnunk.

– Az egyre nagyobb teret nyerő dolgok internete (IoT) hogyan integrálódik az új platformba?
– Az IoT, a mesterséges intelligencia adta lehetőségek kihasználását maximálisan támogatják a megoldásaink. Úgy tapasztalom, a szenzortechnológia mind fontosabbá válik a hazai gyártó, ipari, és szolgáltató cégeknél, különösen olyan területeken, ahol közvetlen emberi jelenlét nélküli munkafolyamatok történnek. Hazai referenciák között az egyik logisztikai nagyvállalatnál működő intelligens IoT-rendszerünket tudom említeni. Itt rendszámfelismeréssel azonosítják a járművet, elemzik az állapotát, és már ez is támogatja az üzletmenet gyorsítását, megbízhatóbbá tételét. A szenzoradatokon alapuló megelőző karbantartás e szektor számára kínálja a lenagyobb megtérülést.

– Az SAP tavaly vásárolta fel a feltörekvő amerikai Qualtrics informatikai vállalatot. Mit hoz a konyhára a tudásuk?
– A Qualtrics új színt hoz az SAP portoliójába. Olyan egységes környezet jön így létre, mely egyszerre tudja vizsgálni a vállalati működési információit, és az ügyfelektől származó adatokat, ezek egymásra hatását. Így azonnal ki tud derülni, hogy melyik gyártási, szolgáltatási döntés hogyan befolyásolja az ügyfélélményt, összességében a cégek bevételét. Többek között felgyorsul a piaci visszajelzések beépítése a mindennapi működésbe. Így az is azonnal kimutathatóvá válik, hogy az értékesítői hálózat munkatársi elégedettség növelése mennyiben befolyásolja az értékesítési számokat, vagy az egyes céges interakciók miként befolyásolják a márkák kedveltségét. Ezen szoftverekkel erősebben tudjuk támogatni a cégeket, hogy még jobbá tegyék az ügyfélélményüket.

– Melyek azok az abszolút megatrendek, amelyek között ma az autóipar, az autóipari gyártási szektor működik?
– A mindennapi hatékonyságnövelés úgy tűnik, mindent visz, szinte minden megbízásunk erre vonatkozik. Hosszabb távon itthon is megjelennek az ún. CASE (összekapcsolt, autonóm, közösségi mobilitás, e-autózás) trendek, amelyek lépéskényszerbe hozzák a teljes vonatkozó infrastruktúrát, szereplőket. A globális piac után hazánkban is elterjednek az olyan projektek, amelyek a digitális okos termékek, a digitális ellátási lánc, az egybekapcsolt mobilitási szolgáltatások, az ügyfélközpontú ökoszisztémák megvalósítását tűzik zászlajukra. A trendeknek való megfelelés, a felkészülés gyújtópontjában a cégek digitális átalakulása áll. Ha ezt sikerült megoldania a beszállítóknak, ha a szervezetek rendelkeznek egy stabil, digitális maggal, amelyre a későbbi fejlesztések rákapcsolhatóak, már sokat tettek a jövőbeli versenyképességük fennmaradásához.

– Ezek minden esetben méretfüggetlen beruházások? Merthogy ez utóbbira a legkisebb gyártó kkv-nak is szüksége lehet…
– Igen. Azt a képet, hogy az SAP robosztus és nagy, folyamatosan próbáljuk magunk mögött hagyni. Az új generációs szoftverek telepítése ma már napok, hetek alatt megvan, így egy rugalmas, kis léptékű bevezetést kínálnak. A felhőalapú megoldásokból ugyanúgy tud profitálni egy kkv, mint egy nagyvállalat. Ügyfeleink számottevő része már most is a kkv szektorban található meg, és e fókuszon a jövőben sem tervezek változtatni.

– Hogyan látja az SAP a hazai termelő szektor felkészültségét a digitális gyártástechnológiát illetően?
– Az Autoproval közösen végzett felmérésünk tavaly azt mutatta, hogy míg a hazai tulajdonú autóipari vállalatok kevésbé nyitottak a digitális átállásra, a multinacionális beszállítói cégek pedig már jócskán elhúztak benne. Jó hír a hazai piacnak az az erősödő gyakorlat, mely szerint több megoldás tesztje, bevezetése elsőként a magyarországi autóipari termelő helyszíneknél kezdődik, és e tapasztalatok alapján valósítják meg azt a teljes, nemzetközi vállalatra vonatkozóan. A hazai cégeknél úgy látom, több esetben a fejlesztéssel kapcsolatos gondolkodásmód, az üzleti szemlélet megváltoztatására van szükség.

– Az alapvetően jó dolog, hogy a beszállító rálátva a megrendelő raktárkészletére tudja, hogy mit, mikorra és mennyit kell leszállítania. De nem vet fel félelmeket a piaci szereplőkben, hogy az adat alapú gyártás valójában a féltve őrzött adatok megosztásáról szól?
– A piaci szereplők maguk határozzák meg, hogy milyen adatokat osztanak meg egymással, a jogszabályok betartása mellett. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy az egy-egy ökoszisztémába tartozó vállalatok összefogása nyereségesebbé teszik a résztvevőket, mintha egyedül lépnének piacra. Ezért is fejlesztünk olyan alkalmazásokat, mint például az SAP Logistics Business Network. Ez lehetővé teszi, hogy a tagok minden, a szállítmányokra vonatkozó adatot a legmagasabb biztonsági szint mellett meg tudják osztani, ezeket kezelni tudják az ajánlatkéréstől a számlázásig. Sőt, egy kutatás szerint a felhasználók 75%-a nyitott arra, hogy megossza adatait az általa használt termékek gyártóival. Ez is azt húzza alá, hogy a jobb ügyfélkiszolgálás érdekében a cégek, a felhasználók egyaránt készek megadni a szolgáltatások fejlesztéséhez szükséges információkat.

Kiemelt Partnereink