Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A bioüzemanyagot, a gázt is feláldozhatják a klímavédelem oltárán
Az EU energetikai és mobilitási fordulata nem csupán az új meghajtási technológiák kidolgozásától, hanem már bizonyítottan hatékony üzemanyagfajták továbbfejlesztésétől is függ. Több európai autóipari és mobilitási szervezet közleményben sürgeti, hogy az Európai BIzottság a klímasemlegességet célzó Green Deal részeként definiálja és támogassa ezeknek a (bio)üzemanyagoknak és az LNG-nek, CNG-nek a kutatás-fejlesztését.
Álláspontjuk szerint technológiasemleges megközelítés volna jó a Green Deal részeként kidolgozott, Alternatív Üzemanyag-infrastruktúra irányelvben is. Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA ), a Liquid Gas Europe, az Európai Etanol Szövetségaz (ePURE), az Európai Biodízel Szövetség (EBB), és az Európai Független Üzemanyagszolgáltatók Szövetsége (UPEI) azért aggódik, hogy az irányelv most zajló felülvizsgálata után az általuk támogatott technológiák háttérbe szorulnak az elektromos meghajtás javára.
Úgy érvelnek, hogy nem lenne ésszerű a már bizonyított, széles körben könnyen elérhető üzemanyagfajták (etanol, biodízel, biogáz, LPG) háttérbe szorítása. "Ezek az üzemanyagfajták üzletileg életképesek és hatékonyan hozzájárulnak az energetikai fordulathoz" - jelentették ki.