Szolgáltatók Tartós sávelhúzás: folytatódik az M1-es autópálya generáljavítása

Tartós sávelhúzás: folytatódik az M1-es autópálya generáljavítása

MTI/autopro.hu | 2019.08.12 15:53

Tartós sávelhúzás: folytatódik az M1-es autópálya generáljavítása

Az M1-es autópálya Budapest és Hegyeshalom felé vezető oldalán összesen 71 pályakilométernyi szakasz újul meg Tatabánya és Budapest között. A munkák jövő év novemberéig tartanak váltakozó helyszínű sávelhúzásos tereléssel.

Hirdetés

A bruttó több mint 22 milliárd forintos beruházás első üteme augusztus 6-án kezdődött el. Elsőként az autópálya Budapest felé vezető oldalán a 19-es és 31-es kilométerszelvények között, vagyis Biatorbágy és Herceghalom között kezdődött el az ideiglenes forgalomkorlátozás kiépítése 2019. augusztus 6-7. között, majd augusztus 13-15. között folytatódik Bicske és Tatabánya között. A munkát a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kormányzati támogatásból végzi.

A munkálatok idejére úgynevezett 2+1+1-es terelés kerül kiépítésre, aminek során a munkálatokkal érintett oldalon egy forgalmi sáv lesz járható, és egy forgalmi sáv az autópálya ellentétes oldalára kerül átterelésre. A munkálatok által nem érintett pályaoldalon a teherforgalmat a leállósávra terelik, mellette pedig a haladó sávot a személygépjárművek vehetik igénybe.

Mi készült el edig?

2018-ban megújult az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán az M0-s autóút csomópontjától kezdődően egy 2,5 kilométeres szakasz, illetve szintén azon a pályaoldalon a 28-as és 40-es kilométerszelvények közötti 12 kilométeres rész. Az idei évben szintén a Hegyeshalom felé vezető oldalon, Tatabánya térségében újulhatott meg az 54-es és 61-es kilométerszelvények közötti szakasz. Júliusban a korábban bejelentett előkészítő munkákat végezték el a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei, mintegy 3000 tonna aszfalt felhasználásával.

Mi jön most?

Augusztusban elkezdődött az M0-s autópálya és Tatabánya-Újváros közötti eddig kimaradt szakaszok felújítása is, ami mindkét pályaoldalt érintve összesen 71 pályakilométernyi szakaszt érint majd.

Az érintett lehajtók, pihenők

A felújítási munkák érintik a zsámbéki pihenőhelyet, illetve a zsámbéki és a sasfészektói csomópontot. Augusztus hónapban lezárják a zsámbéki pihenőhelyet a Budapest felé vezető oldalon. A herceghalmi csomópontban pedig nem lehet Győr irányából le- és Budapest irányába felhajtani. A csomópont részleges lezárásának idejére Herceghalom térségét a kijelölt terelőúton a 22-es kilométerszelvényben lévő Sasfészek-tó csomópontból lehet megközelíteni.

Szeptember közepétől október közepéig a Sasfészek-tó csomópont kerül részlegesen lezárásra. Ekkor nem lehet itt Győr irányából le- és Budapest irányába felhajtani. Biatorbágy és a Sasfészek-tó környezete a zárási időszak alatt a herceghalmi csomópontból lesz megközelíthető. A lezárási időszakon kívül a csomópontok és pihenőhelyek igénybevételéhez a járművezetőknek a Budapest felé vezető oldalon kell maradniuk

A Győr felé vezető pályaoldalon a felújítási munkák érintik a bicskei és a tatabánya-óvárosi csomópontokat, illetve az Óbarok pihenőhelyet. A csomópontok nem lesznek lezárva, de a lassító és gyorsító sávok rövidítésére, illetve hiányára kell számítaniuk a közlekedőknek. Az autópálya Győr irányába vezető oldalának felújítása során az óbaroki pihenőhelyet is lezárják, várhatóan október közepe és október vége közötti időszakban. A csomópontok és a pihenőhely igénybevételéhez a járművezetőknek itt majd a Győr felé vezető oldalon kell maradniuk.

Nagy-nagy torlódások várhatók, előttünk az ünnep is

Az autópálya jelentős forgalma miatt nagyobb torlódások alakulhatnak ki a felújítási munkák idején, annak ellenére, hogy továbbra is 2×2 sávos áteresztő kapacitása lesz a pályának, ezért a munkálatok ideje alatt a közlekedők türelmét kéri a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Az autósoknak ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a társaság Útinform szolgálatánál, a www.utinform.hu weboldalon.


Az M1-es autópálya része az úgynevezett Helsinki- vagy páneurópai közlekedési folyosónak. Egyúttal része a transzeurópai közlekedési hálózatnak (TEN-T) is, jelentős tranzitforgalmat bonyolítva le Ausztria és Kelet-Európa között.

Kiemelt Partnereink