Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magára talált áprilisban a haszonjármű-piac
Idén áprilisban 727 új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 0,8 százalékkal többet, mint 2012 áprilisában - közölte a Datahouse. Nagyhaszonjárműből a múlt hónapban 409 kapott magyar rendszámot, 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A kishaszonjárműveknél az első harmadévi csökkenés 14,7 százalékos volt a tavalyi év azonos időszakához képest, 3006 jármű talált itthon gazdára. A nagyhaszonjárműveknél viszont áprilisban 16,9, az első négy hónapban pedig 29,7 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezett járművek száma. Az év első négy hónapjában 1380 ilyen jármű kapott magyar rendszámot. A nagyhaszonjármű-piac motorja továbbra is a nemzetközi fuvarozásban működő vállalatok gépjármű cseréje, illetve flottáik bővülése. A nagyhaszon jármű piac folyamatos bővülése jó jelnek számít abból a szempontból, hogy a fuvarozási feladatok ellátása több autót, illetve a meglévő járművek cseréjét lehetővé teszi.
Piacvezető a Ford Transit |
A kishaszonjárművek forgalomba helyezése 2012 második félévében torpant meg, így az eredmény 2012 egészére végül visszaesés lett. Ez részben a magánhasználatra is vásárolt járművek forgalmának csökkenéséből, részben a használók takarékosabb gazdálkodásából adódik. - A nagyhaszonjárművek esetében a 2011. évi jelentős növekedés után várható volt némi megtorpanás, ezért az egyesület pozitívnak értékeli az idei eddigi javulást, és ebben az évben emelkedést vár ezen a piacon – mondta el Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének vezetője. - A kishaszonjárművek területén a havi 1000-1200 lenne az a minimum, amely a szakma minőségi színvonalát fenn tudná tartani. A kishaszonjármű-piac alakulása nagymértékben függ a magyar gazdaság általános helyzetének alakulásától, amely jelenleg nélkülözi a stabil pozitív kilátást – tette hozzá.
A 3,5 tonna össztömeg alatti kategóriában a legnépszerűbb márka áprilisban és 2013-ban a Ford volt, amely a Fiatot és a Peugeot-t előzte meg, a legnagyobb darabszámban idén a Ford Transitból fogyott, de jól teljesített a Fiat Ducato és a Peugeot Boxer.
A nagyhaszonjárművek forgalomba helyezése esetében a tavaly év végi pozitív hangulat 2013-ban is megmaradt, sőt áprilisban 59 járművel (16,9 százalék), éves szinten 316 járművel (29,7 százalék) többet adtak el, mint tavaly ilyenkor. A 3,5 tonna feletti kategóriában 409 haszonjárművet (73 teherkocsit és 336 vontatót) helyeztek forgalomba áprilisban. Az év első négy hónapjában 274, illetve 1106 ilyen jármű, összesen 1380 kapott magyar rendszámot. A nagyhaszonjárművek idei toplistáját a DAF, a Volvo és a Mercedes-Benz járművei vezetik.
A Datahouse adatai szerint 10 tonnánál nagyobb össztömegű nehézpótkocsiból 290-et helyeztek forgalomba áprilisban, 56,8 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Éves szinten 38,4 százalékos a plusz, 778 pótkocsi kapott magyar rendszámot. A vontatmányok között legnépszerűbb a Schmitz-Cargobull, a Schwarzmüller és a Krone. Az áprilisban a BKV-hoz érkező Mercedes Citarók felpezsdítették a buszpiacot, áprilisban 72-őt helyeztek forgalomba, 1200 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az elmúlt négy hónapban 110 buszt helyeztek forgalomba, ez éves szinten 587,5 százalékos emelkedést jelent. Áprilisban 167 traktort vettek Magyarországon, ami 9,2 százalékos (14 járművel több) növekedést jelent a tavalyi adatokhoz képest. Piacvezető a John-Deere, idén eddig összesen 482 traktort vettek a hazai gazdák, 3,8 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. 254 mezőgazdasági vontatmányt adtak el január-áprilisban 48,5 százalékkal többet, mint 2012 első négy hónapjában. A márkák között vezet az Agrogép.
Top 10 kishaszonjármű márka (április)
|
Márka |
2013. IV. |
Piaci rész. % |
1 |
Ford |
139 |
19,12% |
2 |
Fiat |
138 |
18,98% |
3 |
Peugeot |
75 |
10,32% |
3 |
Toyota |
75 |
10,32% |
5 |
Volkswagen |
56 |
7,70% |
6 |
Renault |
55 |
7,57% |
7 |
Citroen |
51 |
7,02% |
8 |
Mitsubishi |
33 |
4,54% |
9 |
Opel |
29 |
3,99% |
10 |
Mercedes |
20 |
2,75% |
Top 10 kishaszonjármű márka (január-április)
|
Márka |
2013. I-IV. |
Piaci rész % |
1 |
Ford |
668 |
22,22% |
2 |
Fiat |
472 |
15,70% |
3 |
Peugeot |
327 |
10,88% |
4 |
Volkswagen |
283 |
9,41% |
5 |
Citroen |
246 |
8,18% |
6 |
Toyota |
221 |
7,35% |
7 |
Renault |
197 |
6,55% |
8 |
Nissan |
146 |
4,86% |
9 |
Opel |
139 |
4,62% |
10 |
Mercedes |
87 |
2,89% |
Top pickup (január-április)
|
Modell |
2013. I-IV. |
Piaci rész % |
1 |
Toyota Hilux |
187 |
30,51% |
2 |
Ford Ranger |
164 |
26,75% |
3 |
Nissan Navara |
114 |
18,60% |
4 |
Mitsubishi L200 |
68 |
11,09% |
5 |
Isuzu D-Max |
52 |
8,48% |
6 |
Volkswagen Amarok |
25 |
4,08% |
7 |
Dodge Ram Pickup |
2 |
0,32% |
8 |
Mahindra Goa Pickup |
1 |
0,16% |
Top kisáruszállító (személyautó alapú) (2013)
|
Modell |
2013. I-IV. |
Piaci rész % |
1 |
Volkswagen Caddy |
154 |
18,99% |
2 |
Ford Transit Connect |
71 |
8,75% |
2 |
Ford Fiesta |
71 |
8,75% |
4 |
Citroen Berlingo |
70 |
8,63% |
5 |
Peugeot Partner |
69 |
8,51% |
6 |
Fiat Doblo Cargo |
63 |
7,77% |
7 |
Opel Combo |
60 |
7,40% |
8 |
Renault Kangoo Express |
40 |
4,93% |
9 |
Peugeot 208 |
37 |
4,56% |
10 |
Fiat Fiorino |
35 |
4,32% |
Top kis- és középhaszonjármű
|
Modell |
2013. I-IV. |
Piaci rész % |
1 |
Ford Transit |
362 |
22,88% |
2 |
Fiat Ducato |
350 |
22,12% |
3 |
Peugeot Boxer |
194 |
12,26% |
4 |
Renault Master |
128 |
8,09% |
5 |
Citroen Jumper |
122 |
7,71% |
6 |
Volkswagen Crafter |
59 |
3,73% |
7 |
Iveco Daily |
57 |
3,60% |
8 |
Volkswagen Transporter |
45 |
2,84% |
9 |
Mercedes Sprinter |
43 |
2,72% |
10 |
Opel Vivaro |
38 |
2,40% |
Top nagyhaszonjármű márkák (január-április)
|
Márka |
2013. I-IV. |
Piaci rész |
1 |
DAF |
357 |
25,87% |
2 |
Volvo |
300 |
21,74% |
3 |
Mercedes |
204 |
14,78% |
4 |
Renault |
163 |
11,81% |
5 |
MAN |
157 |
11,38% |
6 |
Scania |
148 |
10,72% |
7 |
Iveco |
48 |
3,48% |
8 |
Avia |
1 |
0,07% |
8 |
Rába |
1 |
0,07% |
8 |
Mitsubishi Fuso |
1 |
0,07% |
Top nehézpótkocsi márka (január-április)
|
|
Márka |
2013. I-IV. |
Piaci rész. |
|
|||
1 |
Schmitz Cargobull |
282 |
36,25% |
|||||
2 |
Schwarzmüller |
204 |
26,22% |
|||||
3 |
Krone |
87 |
11,18% |
|||||
4 |
Schmitz |
69 |
8,87% |
|||||
5 |
Kögel |
38 |
4,88% |
|||||
5 |
Fliegl |
38 |
4,88% |
|||||
7 |
Kassbohrer |
8 |
1,03% |
|||||
8 |
Heves Ponyva |
7 |
0,90% |
|||||
9 |
Benalu |
6 |
0,77% |
|||||
9 |
Schmitz Cargobul |
6 |
0,77% |
|||||
9 |
Wielton |
6 |
0,77% |
|||||
Top buszmárka (január-április)
|
Márka |
2013. I-IV. |
Piaci rész (%) |
1 |
Mercedes |
68 |
61,82% |
2 |
Kravtex |
21 |
19,09% |
3 |
Higer |
5 |
4,55% |
4 |
Ford |
3 |
2,73% |
4 |
Opel |
3 |
2,73% |
6 |
Renault |
2 |
1,82% |
6 |
Volvo |
2 |
1,82% |
6 |
VDL Bova |
2 |
1,82% |
6 |
Temsa |
2 |
1,82% |
10 |
MAN |
1 |
0,91% |
10 |
Setra |
1 |
0,91% |
Top traktor márka (2013)
|
Márka |
2013. I-IV. |
Piaci rész. % |
1 |
John-Deere |
121 |
25,10% |
2 |
New Holland |
62 |
12,86% |
3 |
Fendt |
46 |
9,54% |
4 |
Claas |
45 |
9,34% |
5 |
MTZ |
43 |
8,92% |
6 |
Case IH |
37 |
7,68% |
6 |
Massey Ferguson |
37 |
7,68% |
8 |
Landini |
20 |
4,15% |
9 |
Deutz Fahr |
15 |
3,11% |
10 |
Zetor |
13 |
2,70% |
Top mezőgazdasági vontatmány (2013)
|
Márka |
2013. I-IV. |
Piaci rész. % |
1 |
Agrogép |
70 |
27,56% |
2 |
Pronar |
39 |
15,35% |
3 |
Fliegl |
36 |
14,17% |
4 |
Joskin |
16 |
6,30% |
5 |
Bagod |
13 |
5,12% |
6 |
Metal-Fach |
8 |
3,15% |
6 |
Bagodi Mezögép |
8 |
3,15% |
8 |
Nyir-Agromasin |
6 |
2,36% |
9 |
Brantner |
4 |
1,57% |
9 |
Stetzl |
4 |
1,57% |
9 |
Rabaud |
4 |
1,57% |
9 |
Farmtech |
4 |
1,57% |