Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Itt a recept: még egy Airbusra van szüksége Európának
A hetvenes években az európai országok egy emberként álltak be az alakuló Airbus konzorciuma mögé, hogy együtt törjék le a repülőgépiparban túl nagyra nőtt amerikai konkurensek piaci fölényét. Az energiaügyekért felelős EU-biztos szerint hasonló módszert kellene követni az e-autók akkumulátorainak gyártásában is.
Egyre többen hívják fel a figyelmet, hogy az elektromos hajtás terjedése állások sorát sodorhatja bizonytalanságba, sőt, Európa autóipari szerepének csökkenése mellett Kína előretörését is hozhatja. Most részben meg lehet nyugodni, hiszen van megoldás a gyorsan változó trendek negatív hatásainak kivédésre, ráadásul egyszer már Európa sikerrel vitt végig egy hasonló történetet.
Az 1970-se években spanyol, francia, brit és német vállalatok álltak össze és hozták létre a mai Airbus alapjait, hogy megállítsák a repülőgépiparban szinte akadály nélkül hódító amerikai Boeinget. Hasonló, határokat nem ismerő összefogás kellene ma is az elektromos autókhoz való akkumulátorok gyártása terén – véli az Európai Uniós energiaügyi biztos.
Maroš Šefcovic szerint fel kell ismernünk, hogy az USA és Kína az elektromobilitás terén nagyobb léptekkel halad előre, mint Európa. A biztos szerint ennek megakadályozására bőven lenne pénz, hiszen állítása szerint az Európai Unió kétmilliárd euróval támogatná az akkumulátorokhoz és alternatív hajtásokhoz kapcsolódó K+F-munkát, vagy akár egy közös, európai akkumulátorgyár felépítését.
Bár tény, hogy eddig viszonylag gyakran merült fel egy-egy európai akkumulátorgyár felépítésének gondolata, az egyre inkább kibontakozó kereslet ellenére továbbra sem indult meg egyetlen óriásberuházás sem az öreg kontinensen. Bízzunk benne, hogy a fordulópont most érkezett el, hiszen a napokban Matthias Müller bejelentette, ötvenmilliárd euróval tervezik felpörgetni az akkumulátorok üzletágát. Nemrég jött létre a több német vállalat alkotta Terra E-konzorcium is, ám a tervezett 2028-as termelési start még nagyon távolinak tűnik.