Techtogether Borsi Fanni: reméljük, jó eredményt érnek el a motorunkkal az FS-csapatok

Borsi Fanni: reméljük, jó eredményt érnek el a motorunkkal az FS-csapatok

autopro.hu | 2014.09.03 14:00

Borsi Fanni: reméljük, jó eredményt érnek el a motorunkkal az FS-csapatok

A Széchenyi István Egyetem csapata Európában az első olyan hallgatói csoport, akik teljesen egyedi, a Formula Student versenyszámaira optimalizált motort terveztek és építettek.

A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói teame, SZEngine Motorfejlesztő Csapat 2008-ban jött létre az Audi Hungaria Belső Égésű Motorok tanszék és az Audi Hungaria motorfejlesztési részleg segítségével. A hallgatók célja egy versenymotor kifejlesztése, legyártása és folyamatos továbbfejlesztése volt, mely a Formula Student versenysorozat számára alkalmas. Az FS csapatok ugyanis kereskedelmi forgalomból szerzik be motorjaikat, de azok a szabályok korlátozásai miatt csak komolyabb átalakítások után válnak számukra igazán használhatóvá.

– Az átalakítások, a kötelező fojtások miatt ezek a motorok túlsúlyosak, a sorozatban nem ideálisak. Mi ezt a tátongó űrt és kínálkozó lehetőséget töltjük be tevékenységünkkel – érvelt Borsi Fanni csapatkapitány. – Európában mi vagyunk az első hallgatói csoport, akik teljesen egyedi, a Formula Student versenyszámaira optimalizált motort tervezünk és építünk.

Az Autopro.hu szakportál konferenciát, szellemi és gyakorlati vetélkedőt szervez járműipari versenyeken eredményesen szereplő egyetemi és főiskolai hallgatóknak. A Hungexpóval és a Magyar Gépjárműipari Egyesülettel közösen szervezett rendezvény az idei Automotive Hungary 2014 szakkiállítással azonos időben és helyszínen rendezünk meg november 5. és 7. között.

2012 novemberében mutatták be a motort, 2013 januárjában megkezdődtek a motor fékpadi járatásai. Ezzel egy időben elindult a motor továbbfejlesztése, és az EVO 2-es erőforrást 2013 novemberében bemutatták. Mivel a fékpadi rendszerük nem volt megfelelő, így megkezdődtek a felújítások. Ezidő alatt, kevesebb, mint fél év során megtervezték a harmadik generációs motort, melyet idén szeptembertől tesztelhetnek fékpadokon.

Borsi Fanni

– Mivel mi alapjaiban más célok miatt kerültünk kapcsolatba a Formula Studenttel, így a mi csapatunk nem fog rajthoz állni. Mi a motort szeretnénk a többi csapatnak biztosítani, mellyel remélhetőleg jó eredményeket fognak elérni. Terveink között szerepel, hogy jövőre már az egyik csapat a mi motorunkkal fog rajthoz állni.

A motor paraméterei:

Lökettérfogat: 510 ccm

Várható teljesítmény : 56-58 LE

Várható nyomaték: 50-55 Nm

Tömeg: 30 kg

Széles nyomatéktartomány

A Techtogether rendezvényen részt vevő győri csapat rendkívül vegyes: vannak köztünk jármű-, gépész-, mechatronikai- és villamosmérnök, valamint közgazdász hallgatók is. Borsi Fanni elárulta: a végzős csapattagokra szinte vadásznak a cégek, mivel a hallgatók saját referenciával rendelkeznek, és bizonyítottan jól dolgoznak csapatban.

Kiemelt Partnereink