Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Borsi Fanni: reméljük, jó eredményt érnek el a motorunkkal az FS-csapatok
A Széchenyi István Egyetem csapata Európában az első olyan hallgatói csoport, akik teljesen egyedi, a Formula Student versenyszámaira optimalizált motort terveztek és építettek.
A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói teame, SZEngine Motorfejlesztő Csapat 2008-ban jött létre az Audi Hungaria Belső Égésű Motorok tanszék és az Audi Hungaria motorfejlesztési részleg segítségével. A hallgatók célja egy versenymotor kifejlesztése, legyártása és folyamatos továbbfejlesztése volt, mely a Formula Student versenysorozat számára alkalmas. Az FS csapatok ugyanis kereskedelmi forgalomból szerzik be motorjaikat, de azok a szabályok korlátozásai miatt csak komolyabb átalakítások után válnak számukra igazán használhatóvá.
– Az átalakítások, a kötelező fojtások miatt ezek a motorok túlsúlyosak, a sorozatban nem ideálisak. Mi ezt a tátongó űrt és kínálkozó lehetőséget töltjük be tevékenységünkkel – érvelt Borsi Fanni csapatkapitány. – Európában mi vagyunk az első hallgatói csoport, akik teljesen egyedi, a Formula Student versenyszámaira optimalizált motort tervezünk és építünk.
Az Autopro.hu szakportál konferenciát, szellemi és gyakorlati vetélkedőt szervez járműipari versenyeken eredményesen szereplő egyetemi és főiskolai hallgatóknak. A Hungexpóval és a Magyar Gépjárműipari Egyesülettel közösen szervezett rendezvény az idei Automotive Hungary 2014 szakkiállítással azonos időben és helyszínen rendezünk meg november 5. és 7. között. |
2012 novemberében mutatták be a motort, 2013 januárjában megkezdődtek a motor fékpadi járatásai. Ezzel egy időben elindult a motor továbbfejlesztése, és az EVO 2-es erőforrást 2013 novemberében bemutatták. Mivel a fékpadi rendszerük nem volt megfelelő, így megkezdődtek a felújítások. Ezidő alatt, kevesebb, mint fél év során megtervezték a harmadik generációs motort, melyet idén szeptembertől tesztelhetnek fékpadokon.
Borsi Fanni |
– Mivel mi alapjaiban más célok miatt kerültünk kapcsolatba a Formula Studenttel, így a mi csapatunk nem fog rajthoz állni. Mi a motort szeretnénk a többi csapatnak biztosítani, mellyel remélhetőleg jó eredményeket fognak elérni. Terveink között szerepel, hogy jövőre már az egyik csapat a mi motorunkkal fog rajthoz állni.
A motor paraméterei: Lökettérfogat: 510 ccm Várható teljesítmény : 56-58 LE Várható nyomaték: 50-55 Nm Tömeg: 30 kg Széles nyomatéktartomány |
A Techtogether rendezvényen részt vevő győri csapat rendkívül vegyes: vannak köztünk jármű-, gépész-, mechatronikai- és villamosmérnök, valamint közgazdász hallgatók is. Borsi Fanni elárulta: a végzős csapattagokra szinte vadásznak a cégek, mivel a hallgatók saját referenciával rendelkeznek, és bizonyítottan jól dolgoznak csapatban.