Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Túl gyors volt Diess tempója a Volkswagennek
Teljesen váratlanul és meglepő időpontban, július 22-én, pénteken este jelentette be a Volkswagen, hogy Herbert Diess átadja hivatalát a Porsche vezérének, Oliver Blume-nak. A döntés mögött vélhetően az egyes területeken megindított túl gyors átállási folyamatok állhatnak.
Herbert Diess négy évvel ezelőtt vette át a Volkswagen AG irányítását: nehéz helyzetben, a dízelbotrány kirobbanása után, amikor a vállalat komoly nyomás alatt állt mind a szervezeti kultúra, mind pedig a stratégia átalakítását illetően. A BMW korábbi vezetője új jövőképet tudott adni a Volkswagennek, így kezdte meg munkáját új pozíciójában.
Diess sem üzleti megközelítésében, sem személyes stílusában nem hasonlított a VW korábbi vezérigazgatóira. 2018-ban emiatt úgy tűnt, ő az a vezető, aki kivezetheti a céget a dízelbotrányból. Ehhez képest három évvel azelőtt, hogy a megbízatása lejárna, 2022. szeptember 1-jén távozik a Volkswagentől. Az általa kitűzött célok egy része még nem valósult meg, egyes esetekben bizonytalan, hogy valaha sikerül-e elérni azokat.
A szoftverek okozták a legnagyobb kihívást
Bár az elektromos átállásra is komoly hangsúlyt helyezett Diess, legfontosabb törekvése az volt, hogy a Volkswagent egy technológiai céggé alakítsa. Ebből a célból hozta létre a vállalatcsoporton belül a Cariadot, ami a konszern szoftveres üzletágát összefogó cége német központtal.
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a Cariad-projekt nem haladt megfelelő ütemben. Diess leváltása előtt alig másfél héttel jelent meg a német sajtóban egy értesülésekre hagyatkozó cikk, miszerint a Volkswagen Csoport több modellje is késik a Cariad lassú haladása miatt. Ide sorolták az első olyan Audit, ami az Artemis égisze alatt készül, de az elektromos Porsche Macan piacra dobását is hátráltatták a szoftverek.
A munkásokkal nem jó szembe menni
Az elmúlt négy évet összegezve nem nehéz arra a következtetésre jutni, hogy Diess inkább arra összpontosított, amit a befektetők akarnak, és nem a VW szakszervezeteinek igényeit szolgálta ki. Erre talán a legjobb példa az elektromos átállás felgyorsítása: Diess bízott abban, hogy a jövő érdekében sokat kell befektetni az elektromos járművekbe – az is beszédes, hogy egyenesen a Teslát jelölte meg, mint legyőzendő rivális az elektromos autók terén.
Diess a stratégiájával és a viszonylagos szókimondásával is kockáztatott, a Volkswagen felügyelőbizottságában pedig emiatt nem is élvezett egységes és biztos támogatást – de egészen mostanáig többséget igen.
A 63 éves Diess sok nehéz feladatot vállalt a Volkswagennél töltött ideje alatt, ide tartozik a költségek csökkentése is. A vállalatnál befutott karrierjét már 2015-ben, a VW brand vezetőjeként (ekkor a konszernt még a dízelbotrányba belebukó Martin Winterkorn irányította) azzal kezdte, hogy célul tűzte az éves költségek 5 milliárd euróval csökkentését két éven belül – ez a küldetése megágyazott a konfliktusnak közte és a német szakszervezetek között.
Visszatérés az alapokhoz
Ahogyan arról beszámoltunk, a VW igazgatótanácsa úgy döntött, hogy Diess-t a Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume váltja a konszern élén. Egyesek arra számítanak, hogy a választás az alapokhoz való visszatérést és kevésbé ambiciózus elképzeléseket jelenti az autógyártó technológiai vállalattá alakításában – írta meg a Reuters.
Röviden összefoglalva egy igazi, vérbeli járműipari veterán váltja azt a Diess-t, aki technológiai céggé próbálta formálni a világ egyik legnagyobba autógyártó konszernjét.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!