Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Változó sűrítési aránnyal dolgozik az Infiniti új motorja
A japánok legújabb terméke egyszerre sportos és takarékos – a gyártó rekordot ír a fejlesztés sorozatgyártásba kerülésével.
Egy V6-os benzinmotor teljesítményét és egy négyhengeres dízel fogyasztását produkálja az Infiniti legújabb kétliteres motorja. A VC-T nevet kapó négyhengeres hajtóegység idén ősszel a Párizsi Autószalonon mutatkozhat be, a piacon elsőként pedig a QX50 2017 végén érkező utódjában láthat munkához.
A motorban a sűrítési arány 8:1 és 14:1 értékek között mozoghat, ehhez teljesen változó szelepvezérlés kapcsolódik. A technológiát a gyártó mérnökei már csaknem húsz éve fejlesztették, írja az Automobilwoche.
A 270 lóerős motor a forradalmi megoldásnak köszönhetően az azonos méretű turbómotorokhoz képest akár 27 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, ezt hibrid hajtással kiegészítve a fogyasztás további tíz százalékkal csökkenhet. Az Infiniti közlése szerint a módszer kisebb motorok esetében is alkalmazható, versenyképességének pedig további löketet adhat, hogy gyártási költségei kisebbek, mint egy Euro6-os dízelé.