Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új módszerek segítik a műanyagok összekapcsolását
Egymástól függetlenül kettő japán vállalat is innovatív megoldásokat mutatott be a műanyagok rögzítésére. A Polyplastics technológiája a kompozitok üvegszálait felhasználva segíti légmentes kötések létrehozását, míg a Showa Denko a polikarbonátok és alumíniumötvözetek összekapcsolására talált új megoldást.
A Polyplastics egy olyan megoldást mutatott be különböző műanyagok egymáshoz rögzítésére, ami állítása szerint nem fogható egyik tradicionális technológiához sem, mint amilyen például a ragasztás vagy a hegesztés. A cég AKI-Lock technológiája a kompozitok üvegszálait hasznosítja erős, légmentes kötések kialakításához. A megoldás olyan anyagkombinációkhoz is megfelelő választás, melyek esetében a kötések kialakítása korábban nehézséget jelentett, továbbá csak kevés olyan kombináció ismert, melyeknél nem alkalmazható.
A vállalat szerint a technológia új fejlesztési lehetőségek előtt nyitja meg az utat, miközben támogatja a tömeg és az alkatrészek számának csökkentését, ezáltal a fenntarthatóságot.
Az AKI-Lock technológia lézert alkalmaz az üvegszálakat fedő műgyanta eltávolításához. Ezután a szabaddá vált szálak és a másik elem közé gyanta fecskendezhető, aminek megszáradásával alakul ki kötés.
Időmegtakarítás
A megoldás előnye többek között, hogy a lézeres kezelést követően a kötés azonnal kialakítható. Ezenkívül maszkolásra sincs szükség, mivel pontosan lehatárolható, hogy melyik területeket kell lézeresen kezelni. Továbbá nem szükséges a felület érdesebbé tétele sem a kötés kialakítása előtt, valamint nem keletkezik hulladék.
A technológiát bemutató közleményében a Polyplastics továbbá azt írja: „Az AKI-Lock segít az összeszerelési feladatok és az alkatrészek számának csökkentésében, ezáltal lejjebb szorítva a teljes költséget. A kötési rendszer a környezeti hatások mérséklését is támogatja a száraz folyamatokon, illetve a ragasztók használatának mellőzésén keresztül.”
Az autóiparnak szánják
Ezzel közel egy időben a szintén japán Showa Denko (SDK) sikeresen bejegyeztetett több szabadalmat is egy olyan technológiáról, ami lehetővé teszi az alumíniumötvözetek és a polikarbonátok közvetlenül egymáshoz erősítését ragasztóanyagok nélkül.
A technológia felületkezelésen és az alumínium előkezelésén alapul, lehetővé téve, hogy a mechanikai mellett kémiai kötés is kialakuljon az alumínium és a műanyag között.
Az SDK jelenleg azon dolgozik, hogy nemzetközileg is levédesse technológiáját, amit az autóiparban tervez felhasználni. Emellett a vállalat hasonló rögzítési technológia kidolgozására készül más amorf műanyagokhoz is – írja cikkében a Plastics Today.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!