Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
MI egyszerűsíti a vibrációmérést
Egy félvezetőalapú megoldásokra specializálódott izraeli cég egy mesterséges intelligenciára (MI) épülő vibrációmérő chipet fejlesztett ki, mely képes a vibrációs adatok önálló feldolgozására. A koncepció kevesebb adat felhőbe továbbítását igényli, azáltal az infrastruktúra és az energiafogyasztás oldalán megtakarításokat tesz lehetővé.
A Polyn Technology állítása szerint a VibroSense chipjével ezred annyi adat felhőbe továbbítására van szükség, mint máskülönben, gyorsabb megtérülést és költségcsökkentést biztosítva.
A szenzor a méréssel keletkező nyers adatokból kiszűri a vibráció fontos jellemzőit, és csak az így nyert értékes adatokat továbbítja a következő számítást és adatfeldolgozást végző hálózati pontnak.
Eugene Zetserov, a Polyn marketingért felelős alelnöke rámutatott, hogy a prediktív karbantartást szolgáló szenzoros adatgyűjtés rengeteg erőforrást igényel, mivel magukon az érzékelőkön kívül a szélessávú adattovábbítási kapacitásról, valamint a felhőalapú adatfeldolgozásról és adattárolásról is gondoskodni kell.
„A VibroSense csökkenti ezen erőforrások iránti igényt azáltal, hogy ezerszer kevesebb szenzoradatot kell továbbítani elemzésre a központi felhőbe vagy a peremhálózati számítógépnek” – mondta el Eugene Zetserov.
Egyedi megoldás
A Polyn állítása szerint fejlesztése az egyedüli neuromorf megoldás a világon, mely vibrációs jeleket az érzékelő szintjén dolgoz fel.
A szenzor hibrid architektúrát használ. E szerint a nyers vibrációs jelek analóg részét elemzi ki az érzékelő, az így nyert adatok osztályozása pedig a rendszer más, digitális elemeinek feladata. A Polyn szerint fejlesztése ezáltal rugalmasságot, számos felhasználási lehetőséget és kisebb energiafogyasztást kínál – olvasható a Drives & Controls cikkében.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!