Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megéri kiszervezni a CAD munkákat
A koronavírus-járvány hatására a kiszervezés kérdése előtérbe került, különösen a raktározás, anyagbeszállítás témájában – ezen a területen sokszor az tűnt a jobb megoldásnak, ha egy nagyvállalat inkább a saját kezébe vette az irányítást. A CAD tervezés esetében viszont éppen a kiszervezés lehet segítség.
Számos hatása volt a mindennapi életre és a gazdaságra is a járványnak, ezek egyike az online kereskedelem népszerűségének egekbe szökése. Ugyan szerencsésebb országokban már nincsenek, vagy alig vannak járványügyi korlátozások, az online kereskedelem népszerűsége mégis magasabb maradt, mint a járvány előtt – sokan jöttek rá, hogy számukra kényelmesebb otthonról vásárolni.
Azok a vállalatok, amelyek az online kereskedelem hátterében dolgoznak – például a raktározással vagy szállítással foglalkozó cégek – új kihívással szembesültek: vagy újabb és újabb mérnököket kell felvenniük a CAD tervezés elvégzéséhez, vagy ki kell szervezniük a többletmunkát.
Ez a dilemma már évek óta fennáll a gyártók esetében, a logisztikai vállalatok azonban csak az elmúlt egy évben találkoztak vele – véli a Machine Design.
Nem bírták kapacitással
Az egyik legkomplexebb logisztikai vállalat, a Bastian Solutions futószalagokkal foglalkozó divíziójának vezető mérnöke, Chris Perry a Machine Design című lapnak elmondta, hogy sokszor 110 százalékos terheltséggel dolgozott a cég CAD mérnök csapata, és még közben is jöttek ilyen megrendelések. Mint mondta, végül arra jutottak, hogy kiszervezik ezeket a munkákat, aminek köszönhetően nagyobb lett a mozgásterük a hatéridőket illetően.
A Bastian Solutions esetében a CAD tervezés nagyon fontos elem, ugyanis a futószalag-rendszerek, amiket gyárt a cég, szinte minden esetben személyre szabott megoldásokat tartalmaznak. Perry kiemelte, hogy nehezen találtak megfelelő partnert.
Perry szerint a CAD technológia élvonalában maradni sok vállalat számára időigényes lehet, és gyakran kényelmesebb egy pillanat alatt jól képzett szakemberekhez fordulni anélkül, hogy végigmennének a toborzási és felvételi folyamaton.
Kihívások
Vannak kockázatok a külső szolgáltatónak történő kiszervezéssel a CAD tervezés esetében is. Ezek közül a legfontosabb talán, hogy egy külső vállalkozót engedünk be a cég hálózatába, ami gyakran kiskaput jelent a hackereknek.
A CAD mérnöki cégnek széles körű tapasztalattal kell rendelkeznie a bonyolult és gyakran egyedi termék-életciklus-menedzsment (PLM) és a termékadat-kezelő (PDM) rendszerekkel való együttműködésben is, amelyek 40–80 órás képzést igényelnek. Ezenkívül rendelkeznie kell egy zárt rendszerrel is, hogy minden munkát megfelelően ellenőrizzenek és jóváhagyjanak – írja a lap.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!