Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezért nem borulnak fel a kanyarban a magas felépítésű SUV-ok
Az egyre magasabb súlypontú városi terepjárók sportos kanyarvételére egyszerű a válasz: aktív stabilizátorok dolgoznak azon, hogy a kocsi minimális karosszériadőléssel kanyarodhasson.
Az autózás egyszerű fizika: amikor egy kocsi kanyarodik, súlypontja eltolódik, így a súlya a külső íven lévő felfüggesztésekre nehezedik, miközben a belső íven lévő kerekek elkönnyülnek. Mivel minél magasabb a felépítmény, annál nagyobb a dőlés, így az egyre nagyobb SUV-ok gyors és kényelmes kanyarvételéhez aktív stabilizátorokat használnak. Ezek a tengelyeken elhelyezkedő, a felfüggesztés két oldalát összekötő eszközök, melyek korrigálják a felfüggesztést érő eltérő erőhatások közötti különbséget és így csökkentik karosszéria dőlését.
Ellentétben a hagyományos stabilizátorral, amely nem állítható menet közben, az aktív stabilizátor egy elektromos motort alkalmaz, hogy a rúd két vége felé ellentétes irányú nyomatékot fejthessen ki. Ezt valós időben változtatva megfelelő dőlést szolgáltat a karosszériának kanyarodás közben.
A videón látható 48 voltos rendszert a Bentley, Lamborghini valamint egyes Audi SUV-okban alkalmazzák, de hasonló rendszer dolgozik a Mercedes és a Rolls-Royce luxusautókban is.