Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Opel-gyárban jártunk – szerelősor
Képes beszámolónk utolsó részében a szentgotthárdi motorok szerelősorán dolgozók munkájába pillantunk bele. Segítségünkre van Kovács László részlegvezető.
Hamarosan négy műszakban dolgoznak Szentgotthárdon. Heti 20 műszak a maximum |
A Flex gyár erőssége a rugalmasság, de az ergonómia is példás |
A háttérben lévő házi fejlesztésű robotot gyári karbantartók építették, két ember munkáját váltja ki. Tesztelés alatt áll |
Magyar alkatrészeket, például turbótöltőket is beépítenek |
Balra dízel, jobbra a benzines szerelősor. A dízel szerelősoron majd 90-en dolgoznak egy műszakban, három műszak a jelenlegi norma |
Négyből három motor dízel jelenleg. A logisztikai szolgáltatásokat és a motorleszedést is kiszervezték |
Kész motorok várnak az elszállításra, nyolcas kalodákba kerülnek |
Kittládák könnyítik a szerelést |
Kovács László azt mutatja be, mennyire könnyen mozgatható a motortartó bak |
Benzinmotor jelenleg 84 másodpercenként jön a le sor végéről, de nyártól, a leállást követően 49 másodpercre rövidül a folyamat. Ma egy műszakban kb. 330 motor készül el, de nyártól 510 |
A dízelek már most is 60 másodperc alatt készülnek el |
Üzemanyag ellátó rendszer alkatrészeinek szerelése – később ezt héliumos szivárgás vizsgálattal ellenőrzik - a molekulányi szivárgást is feltárják |
Minden tizedik Opelben itteni szív dobog |