Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Zipse: kockázatos csak az e-autókra építeni
Oliver Zipse BMW-vezérigazgató nemrég az elektromos autókra fókuszáló stratégiák veszélyeire hívta fel a figyelmet, egyúttal rámutatva, hogy még mindig van piaca a tradicionális hajtású járműveknek.
„A feljövőben lévő technológiát, az elektrifikációt vizsgálva óvatosnak kell lennünk, mert a folyamattal párhuzamosan egyre inkább függünk mindössze néhány országtól” – mutatott rá Zipse egy New-York-i panelbeszélgetésen arra a tényre, hogy az akkumulátor-nyersanyagok kínálata nagy részt Kínától függ.
Zipse ezenkívül a belső égésű motor kivezetésének egy másik veszélyére is felhívta a figyelmet: „Ha valalki nem tud villanyautót vásárolni, de szüksége van egy autóra, akkor azt mondanánk neki, hogy vezesse a régi autóját az idők végezetéig? Ha mi többé nem kínálunk belső égésű motort, valaki más fog.”
A BMW vezére már régóta érvel a belső égésű motor betiltása ellen, aminek lehetősége a világ egyre több fejlett országában és régiójában fogalmazódik meg.
A beszélgetés során Zipse aláhúzta a takarékosabb belső égésű motorok szükségességét, ami nyereségességi és környezetvédelmi követelményekből egyaránt ered.
Magas árakra kell berendezkedni
Az emelkedő energia- és nyersanyagárakkal kapcsolatban Zipse elmondta, hogy a vállalatoknak az árak magas szinten maradására kell készülniük a termeléshatékonyság javítása, illetve az újrahasznosítás fokozása által.
„Az árak most csúcson vannak. Lehet, hogy nem maradnak ott, de nem fognak visszaesni a korábbi szintjükre” – idézi Zipse szavait a Reuters. „Fontos, hogy mennyi energiát használunk, hogy mennyire van szükségünk, ahogy az újrahasznosítás is – mind környezetvédelmi, mind gazdaságossági okok miatt.”
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!