Gyártók Vezettük az Audi új kabrióját

Vezettük az Audi új kabrióját

autopro.hu/B.Cs. | 2013.11.20 09:56

Vezettük az Audi új kabrióját

Az Audi A3 Cabriolet könnyűszerkezetes építésével, új motorjaival, sokoldalú hálózati kapcsolataival és nagy tudású vezetői segédrendszereivel műszakilag is kategóriája élvonalát képviseli.

Az új Audi A3 Cabriolet jelentősen megnőtt elődjéhez viszonyítva, hosszúsága 4,24-ről 4,42, tengelytávja 2,58-ról 2,60, míg szélessége 1,77-ről 1,79 méterre nőtt. Csupán magasságában (1,41 méter) mérhető 15 milliméteres csökkenés. Csomagtere 60 literrel bővült és könnyebben pakolható. A kerékjáratokban akár 19 hüvelyk peremátmérőjű kerekek is elférnek. A Győrben gyártott kocsihoz kívánságra az Audi LED-technikájú fényszórókat is ad, amelyek folyamatos hatótáv-állítással is rendelkeznek.


Arányos, elegáns, hangulatában az Audi A5 kabrió köszön vissza. Elődjénél felnőttesebb, kevésbé csajos autó, bár ennek a típusnak a volánjánál is elsősorban hölgyeket láthatunk majd a kocsi jövő évi bevezetésekor. Cikkünk megjelenésekor még adott hazai árakat a magyar importőr.

Az első szélvédőkeret alumíniumból készül, s a teljes járművön alumínium díszléc fut körbe. Magnézium-acél szerkezetre feszített vászontetővel készül, elektrohidraulikus mozgatómechanizmusa gombnyomásra 18-18 másodperc alatt nyitja illetve zárja, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. Nyitott helyzetében a három rétegbe hajtott tető a 320 literes csomagtartót alig korlátozó rekeszébe záródik (csukott tetővel 275 literes).

A teljesen automatikus mozgatású vászontető üveg hátsó szélvédővel készül, s alapkivitelben fekete színű. Vastagabb belső habszigeteléssel ellátott akusztikai vászontetőt is kaphat felárért a vásárló, amellyel halkabb a kocsi. A szélterelő az Ambiente felszereltségi szinten a szériakivitel része, míg az első fejtér-fűtés extraként kapható. Boruláskor két rugó-előfeszítésű, alapesetben a karosszériába süllyesztett aktív borulásvédő keret óvja a benne ülőket. Az Audi A3 kabrió tömege 1345 kilogramm, mintegy 60 kilogrammal könnyebb elődjénél. A kellő torziós merevséget szolgáló különleges megerősítéseivel a puszta karosszériaszerkezet 30 kilogrammal könnyebb a korábbinál, a motorházfedél anyaga ez esetben alumínium.

Az utastér akár négy felnőtt számára is komfortos helyet kínál, a hátsó üléstámla pedig széles rakodónyílást szabaddá téve hajtható le. A kormánykerék és az ülések egyaránt új fejlesztések, a szintén új elektromechanikus rögzítőfék kapcsolója padig a középső alagút konzolján kapott helyet.

Számos vezetői segédrendszert kínál a kis kabriójához az Audi. A gazdaságossági programmal és pihenő-ajánlási funkcióval kiegészített vezetőinformációs rendszer az Ambition és Ambiente szinteken az alapfelszereltséget bővíti. Az extrafelszerelések listáján e téren az adaptive cruise control, az Audi side assist, az Audi active lane assist, a közlekedési táblák kameraalapú felismerő funkciója, a szelektív kijelzéssel működő parkoló-asszisztens és az Audi pre sense biztonsági segédrendszer különböző fokozatai is megtalálhatók. De van Bang & Olufsen hangrendszer, és fejlett navigációs rendszer, amelynek vékony, hét hüvelyk átlójú monitora elektromosan emelkedik ki a műszerfalból. A kezelőfelületen a központi forgató-/nyomógomb az MMI touch rendszerrel közösen érintőfelülettel bővült, amely a gomb tetején teszi lehetővé a betűk és számok intuitív beírását.

Az Audi A3 Cabriolet palettáján piaci bevezetésekor három, teljes egészében új fejlesztésű motor sorakozik. A két TFSI-erőforrás 1,4 és 1,8 liter összlökettérfogatából 103 kW (140 LE) illetve 132 kW (180 LE), míg a 2.0 TDI 110 kW (150 LE) teljesítményt ad le. A későbbiekben további erőforrások is csatlakoznak a kínálathoz, a 81 kilowattos (110 LE) 1.6 TDI technikától egészen az Audi S3 Cabriolet hajtásáért felelős, nem kevesebb, mint 221 kilowattal (300 LE) érkező 2.0 TFSI konstrukcióig. Az új Audi A3 Cabriolet minden erőforrása közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel működik, s tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerét.

Az 1.4 TFSI technikával az orrában az Audi A3 Cabriolet álló helyzetből 9,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, miközben 100 kilométerenként – a sajtóanyag szerint - átlagosan öt liter benzin is elegendő számára. Ehhez a hengerkikapcsolás (COD) is hozzájárul, amely alacsony terhelési tartományokon kettőt önműködően leállít az 1.4 TFSI négy hengere közül.

Erőátviteli rendszere tekintetében az Audi A3 Cabriolet a technika legfrissebb állását képviseli. Az 1.8 TFSI erőforrás eleve a hétfokozatú S tronic sebességváltóval érkezik, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel együtt az üzemanyag-fogyasztást tovább csökkentő szabadonfutó üzemmódot is kínál. Az 1.4 TFSI és 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A későbbiekben – az alsó középkategóriájú kabriók körében további egyedülálló újdonságként – a quattro állandó összkerékhajtás is megjelenik a kínálatban.

A nyitott négyüléses sportos jellege alapvetően a tengelyterhelés aprólékosan kiegyensúlyozott elosztásán alapul – a quattro hajtással ez az arány 56:44. Ez az eloszlás az MQB keresztmotoros moduláris rendszer hatása, amelyen az Audi A3 Cabriolet alapul. Az MQB rendszerben minden motort ugyanabban az állásban építenek be, az elődmodellhez képest az első tengely 40 milliméterrel előrébb került.

A MacPherson-rendszerű első felfüggesztések részben alumíniumkomponensekből épülnek fel, a négykaros hátsó felfüggesztések pedig egymástól optimálisan különválasztva veszik fel a hossz- illetve oldalirányban ébredő erőket. A szervokormány gazdaságos elektromechanikus rásegítést kínál. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) az ugyancsak elektronikus differenciálzár-hatású funkciót is tartalmazza, még folyamatosabbá és biztonságosabbá téve a tempós kanyarvételeket. Az erőteljes fékrendszert stabil fékhatás és tartósság jellemzi. Sportfutómű két változatban is rendelhető, alapesetben 15, az S line változatban pedig 25 milliméterrel süllyesztve mélyebbre a karosszériát.

Az új Audi A3 Cabriolet, amely a győri gyárban gördül le a szalagról, 2014 márciusában érkezik meg a magyarországi márkakereskedőkhöz. Németországban a valamivel később megjelenő 92 kW-os (125 lóerős) kivitel ára 30 500 euró, a 103 kW-os (140 lóerős) 1.4 TFSI 31 700 euróért rendelhető. A modell magyarországi árai jelenleg még egyeztetés alatt vannak.

A röviddel az alapváltozatok piaci bevetését követően érkező S3 csúcsmodell különösen sportos menetteljesítményekkel ruházza fel az Audi kompakt kabrióját. A 2.0 TFSI aggregát ez esetben 221 kW (300 LE) teljesítményt és 380 newtonméter maximális forgatónyomatékot küld főtengelyére. A 0-100 kilométer/óra sprint a hatfokozatú S tronic sebességváltóval csupán 5,4 másodpercig tart. A négyhengeres turbófeltöltésű motor átlagosan 7,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerenként. A quattro állandó összkerékhajtás rendszerében elektronikus szabályzású, lamellás tengelykapcsoló működik. A futómű itt 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, a 18 hüvelyk peremátmérőjű kerekek mögött 17 hüvelykes tárcsafékek dolgoznak, de az Audi magnetic ride rendszerével együtt akár 19 hüvelykes keréktárcsák is rendelhetők. A progresszív kormányzás a szériafelszereltség része. A kabrió nemzetközi próbáján ezt a változatot nem tesztelhettük még, annál inkább kipróbálhattuk a az izmos győri motort az Audi S3 Limousine-ban, amelyről egy másik cikkben számolunk be.

Kiemelt Partnereink