Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Végleges formát öltött a Toyota elektromos SUV-ja
A Los Anngeles-i Autószalonon a Toyota bemutatta az akkumulátoros elektromos bZ4X crossover gyártásra kész változatát. Ezzel egy időben többet is megtudhattunk az először tavasszal megvillantott modell műszaki jellemzőiről.
A Toyota még áprilisban mutatta be az elektromos járműveknek fejlesztett e-TNGA padlólemezre tervezett bZ4X prototípusát, most pedig a 2022 közepétől kapható SUV később gyártásba kerülő verziójáról is lerántotta a leplet.
Az akkumulátoros elektromos bZ-modellcsalád első tagjának számító villanyautó 4689 milliméter hosszú. Kerekei között a padlólemezbe építve egy 71,4 vagy egy 72,8 kilowattórás lítiumion akkumulátor foglal helyet – előbbi az elsőkerék-hajtású, míg utóbbi az összkerékhajtású változatban tárolja a kerekek mozgatásához szükséges energiát.
A Toyota a nyilvánosságra hozott adatokban csak az elsőkerék-hajtású változat becsült, 400 kilométeres hatótávolságát közli. A pontos érték nem ismert, ahogy az összkerékhajtású változat becsült hatótávja sem.
Amit viszont a Toyota elárult az akkumulátorról, az az, hogy azt a célt szem előtt tartva tervezték, hogy tíz év használat után is őrizze meg eredeti kapacitása kilencven százalékát.
Van, ami kimaradt
Bár a tavasszal bemutatott koncepció közel állt a végleges változathoz, nem minden elemét emelték át a gyártásba kerülő járműbe.
A koncepció leleplezésekor a Toyota a tradicionális kör alakú helyet egy szarvkormányt ígért, aminek az ötletét végül azonban úgy néz ki elvetették. A japán gyártó ezenkívül korábban napelem beépítéséről is írt, a Los Angeles-i bemutatót kísérő sajtóközleményében azonban már nem tesz említést a hatótávnövelő felszereltségről.
A típus iránt érdeklődőknek viszont érdekes és jó hír lehet a vezeték nélküli frissítés elérhetősége, amivel a vezetéstámogató és az infotainment rendszerek teljesítményét a szerviz felkeresése nélkül lehet majd javítani.
Érkeznek a testvérmodellek
Az elektrifikációját eddig hibrid járművekre építő Toyota terve, hogy 2025-re globális kínálatában mintegy 70 elektrifikált modell szerepeljen. Ezek közül 15 lesz akkumulátoros elektromos, és ezek közül hét lesz a bZ-modellcsalád tagja.
A Toyota célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon, ennek megvalósításában azonban nem csak az elektromos modellekre akar támaszkodni, hanem szerepet szán az olyan üzemanyagoknak is, amikkel a belső égésű motor karbonsemleges módon működhet.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!